Kia EV9 predstavljena u Srbiji

Najnoviji Kijin električni SUV ima WLTP domet do 563 kilometara i ultrabrzo punjenje od 800 V - 15 minuta punjenja za domet od 249 kilometara

    foto: MAKINA.RS,KIA
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Kia EV9 je potpuno električni SUV, dizajniran i izgrađen za moderan način života u eri električne mobilnosti. Kijin prvi SUV sa tri sedišta, prostran i upečatljiv predstavlja robusno, sofisticirano i tehnološki napredno vozilo. Dostupan sa šest ili sedam sedišta, veliki SUV kombinuje odvažan dizajn, vrhunsku svestranost, višeslojnu povezivost i Kijinu prepoznatljivu filozofiju dizajna "Opposites United" kako bi isporučio vozilo koje se može kretati bilo gde sa dometom do 563 kilometra prema WLTP-u (Svetski usklađeni postupak ispitivanja putničkih vozila).

Karakterističan izgled vozila inspirisan je Kijinom dizajnerskom filozofijom "Opposites United", koja nalazi sklad u kontrastnim karakteristikama prirode, modernosti i tehnologije. Snažan, ali spokojan stav i niz pametnih inovacija čine EV9 podjednako sposobnim kod kuće, van puta i u urbanim sredinama, dok inteligentna upotreba unutrašnjeg prostora omogućava svima u vozilu da budu udobno smešteni, opušteni i povezani. Kod nas ovaj model će se prodavati od 85.999 do 90.999 evra. Ukoliko se odlučite za kupovinu ovog četvorotočkaša, cene će biti jeftinije za 5.000 evra, zbog državne subvencije.

Novi EV i najprestižniji SUV

EV9 napravljen je na Kijinoj električnoj globalnoj modularnoj platformi (E-GMP) zbog čega je u segmentu električnih SUV-ova korak ispred konkurencije. Dugačko međuosovinsko rastojanje vozila i potpuno ravna platforma električnog vozila pružaju puno prostora za sve putnike i udobnost u stilu dnevne sobe u sva tri reda sedišta. Ako se kupac odluči za verziju sa šest sedišta može kao opciju izabrati funkciju relaksirajućih ili rotirajućih sedišta u drugom redu. Relaksirajuća sedišta pružaju vrhunsku udobnost dok rotirajuća sedišta možete okrenuti prema trećem redu sedišta ili prema vratima. Pored toga EV9 je opremljen sa inovacijama koje omogućavaju udobnija i praktičnija putovanja, uključujući digitalne bočne retrovizore, automatske ručica vrata, koje se izvlače van i uvlače u ravni sa karoserijom, ventilacija sedišta u prvom i u drugom redu, kao i trostrukim panoramskim displejom.

Domet do 563 kilometara dopunjuje ultra brzo punjenje sa kojim je za samo 15 minuta moguće povećati domet za 249 kilometra. EV9 opremljen je i sa dvosmernim punjenjem, što znači da klijenti mogu svoje električno vozilo puniti ne samo preko wallboxa ili javnog punjača, nego mogu energiju skladištenu u bateriji vozila koristiti i za napajanje elektronskih uređaja (V2L) ili u budućnosti čak svog doma (V2H) ili mreže (V2G). EV9 nosi DNK budućnosti jer je to prvo Kia vozilo koje dolazi s dodatnim softverskim nadogradnjama putem Kia Connect Store-a* (nije dostupno u svim zemljama), omogućavajući kupcima da ažuriraju i personalizuju svoje vozilo sa funkcijama koje žele. Kia EV9 predstavlja ključni korak napred na putu kompanije ka tome da postane dobavljač rešenja za održivu mobilnost i pomaže da se utre put ka mobilnosti bez emisija i potpuno povezanoj mobilnosti.

Odvažan dizajn inspirisan prirodom - Opposites United

Kao i nagrađeni model EV6 i EV9 uzima u obzir dizajnersku filozofiju "Udruženih kontrasta." Spoljašnji izgled karakteriše čvrsta geometrija, čiste linije i odvažan profil SUVa. Na prednjoj strani, EV9 ima najnoviju generaciju maske Digital Tiger Face. Karakteristični vertikalni farovi se napajaju LED diodama i karakterišu ih tanka projekcija sočiva, ili za GT-linije, mala kockasta projekcija. Sa zadnje strane EV9 je odmah prepoznatljiv po jedinstvenoj grafici zvezdanih svetala u specifičnim zadnjim LED svetlima. Automatske ručice vrata u ravni sa karoserijom doprinose savremenom high-tech dizajnu, dok aktivni vazdušni otvori sa „vazdušnom zavesom“ unapređuju aerodinamičnu efikasnosti. Spoljašnji izgled nadopunjuju 19-inčni ili 21-inčni naplaci sa pneumaticima koji apsorbuju buku, konstruisani sa jedinstvenim kockastim elementom dizajna koji upotpunjuje spoljašnjost. EV9 će u Evropi biti raspoloživ u pet boja karoserije i to Snow White Pearl, Aurora Black Pearl, Flare Red, Pebble Gray i Iceberg Green. Pored toga je za paket opreme EV9 Baseline ekskluzivno u ponudi i sjajna ili matirana boja Ivory Silver. Tu je i Ocean Blue, prenesena sa koncepta EV9, koja je i u ponudi kod verzije GT-line u mat ili sjajnoj boji.

Minimalistična unutrašnjost za intuitivno iskustvo

Kia EV9 karakteriše prostrana unutrašnjost sa minimalističnim i jednostavnim rasporedom. Jedinstvena EV platforma E-GMP sa dugim međuosovinskim rastojanjem i ravnim podom omogućava više prostora u kabini nego ikada pre. EV9 opremljen je sa sedištima u tri reda, a nudi se u standardnoj verziji sa sedam sedišta ili kao opcija sa šest sedišta. Trenutno je jedan od retkih električnih modela na tržištu koji nudi sedam sedišta. Prilikom ulaska u EV9 pozdravlja Vas znak Kia na obruču upravljača koji svetli tokom vožnje. Model je opremljen i sa mogućnošću digitalnih bočnih retrovizora (DSM) – sa digitalnim displejima povezanim sa kamerama umesto klasičnih retrovizora. Ista proširuju vozačevo vidno polje i povećavaju sigurnost i udobnost. Digitalni bočni retrovizori moge se koristiti i kao uobičajeni elektrohromatski retrovizor ili kao slika kamere koja vozaču omogućava siguran pogled unazad u slučajevima kada je zaklonjen pogled.

Središnja konzola opremljena je brzim bežičnim punjačem za pametni telefon. Na donjem delu prednje konzole nalazi se priključak i punjač USB-C, dok su u drugom i trećem redu sedišta takođe punjači USB-C. U prednjim i zadnjim naslonima za ruke i na vrhu bočne pregrade u vratima postavljeno je različito "dvobojno" ambijentalno osvetljenje koje nudi različite funkcije osvetljenja, kao što su npr. osvetljenje u skladu sa brzinom vozila i „camping“ način. Skriveni osvetljeni prekidači nude intuitivno upravljanje. Kombinacije boja unutrašnjosti uključuju tamnosivu i crnu, smeđu i crnu, tamno sivu i svetlo sivu te mornarsko plavu i tamno sivu. Raspoloživost kombinacija boja zavisi od nivoa opreme, a za donji i gornji deo koriste se drugačije boje.

Jedinstven raspored sedišta

U prvom redu nude se i opuštajuća sedišta koja je tokom parkiranja ili punjenja moguće polegnuti sa istežućim naslonom za noge. Elektronski podesiva sedišta imaju i memorijsku funkciju koja automatski prilagođava položaj sedišta i upravljača po već memorisanim vozačevim željama. Pored toga treći red je opremljen naslonima za ruke, koji uključuje držače za flaše. Svaki relaksirajući komplet sadrži dodatni naslon za noge i potpunu ventilaciju i napred i pozadi, kako bi se što više unapredilo iskustvo u vožnji, posebno na dugim putovanjima. Pored sedišta za opuštanje u prvom redu, konfiguracija sa šest sedišta dostupna za GT-Line dolazi sa jednom od dve dodatne opcije za putnike u drugom redu koje će putnicima učiniti pauze još udobnijim. Prva pretvara unutrašnjost vozila u „salon“ koristeći drugi red rotirajućih sedišta i druga opcija, sa sedištima za opuštanje u drugom redu sa naslonima za glavu koji imaju i bočnu potporu glave. U međuvremenu, treći režim omogućava putnicima u drugom redu da se naslone kada se putnici u prvom redu opuštaju, obezbeđujući maksimalnu udobnost za sve putnike na putovanju.

Verzija sa šest sedišta može imati rotirajuća sedišta u drugom redu sa funkcijom okretanja za 180 stepeni: putnici u drugom redu mogu okrenuti sedišta prema trećem redu i tako direktno razgovarati između sebe. Ove dve alternative rasporeda sedišta omogućavaju različite aktivnosti u automobilu, bilo na parkingu, tokom punjenja ili kampovanja. Pored odvojenih podešavanja za vozača i suvozača, potpuno nezavisan sistem ventilacije u zadnjem delu vozila nudi veći komfor putnicima pozadi. Time se čuva energija, jer se putnici zagrevaju ili hlade samo tada kada oni to žele i tamo gde žele. Osim toga EV9 je prvi model Kije u Evropi sa Kijinim novim sistemom za komandu klima uređajem. Ovaj sistem omogućava lakši pregled i upravljanje svih podešavanja klime za čiji rad nije potreban pristup pod meniju infotejment sistema.

Inovativno korišćenje prostora za jedinstvenu platformu vozila

Sa dužinom od 5.010 milimetara Kia EV9 je najprostranije Kijino putničko vozilo do sada i drugi model Kije napravljen na posebnoj platformi e-GMP, namenjenoj električnim modelima (Electric Global Modular Platform). Osnovna verzija modela je široka 1.980 mm i visoka 1.755 mm, dok međuosovinsko rastojanje iznosi 3.100 mm. GT-line verzija je duga 5.015 mm, široka 1.980 mm i visoka 1.780 mm uz identično međuosovinsko rastojanje. Pored toga što je Kia EV9 prostrana, ona ima i dodatni prostor za skladištenje u zadnjem ili prednjem prtljažniku (zadnji pogon dolazi sa 90-litarskim prednjim prtljažnikom, dok pogon na sva četiri točka nudi 52 litre prostora ispod „haube“). Zadnji prtljažnik nudi 828 litara zapremine, ako je 4/5 sedišta uspravno postavljenih odn. 333 litre, ako je 6/7 sedišta postavljenih uspravno.

Održivo kretanje sa ekološki prihvatljivijom unutrašnjošću

Kia je u skladu sa preoblikovanjem u pružaoca održivih rešenja mobilnosti opredelila strategiju održivog dizajna tako što u svoje automobile uključuje što više okolini prihvatljivijih materijala. Ovaj plan predviđa postupan prekid upotrebe životinjske kože, uvođenje upotrebe deset "obaveznih" održivih elemenata unutrašnjosti vozila i neprestanu inovacija novih materijala na biološkoj osnovi. Kia EV9 predstavlja prvi stepenik na ovom putu sa okolini prihvatljivijim materijalima u unutrašnjosti, kao što alternativna koža od bio poliuretana, koji su delimično napravljeni od derivata kukuruza.

Pored toga tu su i reciklirana PET (polietilen tereftalat) i TPO (termoplastični olefin) plastika upotrebljena za prednju konzolu, obloge vrata i stubova. Kod unutrašnjih obloga modela EV9 upotrebljena je reciklirana plastika od otpadaka nastalih nakon upotrebe. Tkanine i tepisi izrađeni su od prerađene PET plastike i prerađenih ribarskih mreža, a sve to pruža ugodan, premijum osećaj. Prekidači i obloge sadrže biološku boju, dok unutrašnje obloge sadrže boju bez BTX. Predivo i filc u celom vozilu su napravljeni od 100% recikliranog PET-a. Kožne alternative i materijali napravljeni od reciklirane plastike označavaju važan i značajan pomak ka održivijim enterijerima.

Dve mogućnosti pogona garantuju dug domet i izuzetna ubrzanja

Kia EV9 nudi pogon na zadnje točkova ili pogon na sva četiri točka. Obe verzije dolaze sa baterijom kapaciteta od 99,8 kWh sa Kijinom tehnologijom četvrte generacije baterija. Verzija sa pogonom na zadnje točkove ima elektromotor snage 149,5 kW i najveći obrtni moment od 350 Nm. Ova verzija pogona sa maksimalnom brzinom 185 km/h može ubrzati od 0 do 100 km/h za 9,4 sekunde. Prema podacima WLTP ima EV9 domet sa jednim punjenjem do 563 km. Verziju sa pogonom na sva četiri točka (AWD) pokreću dva elektromotora snage 141 kW i najvećim obrtnim momentom 250 Nm i 350 Nm u osnovnoj verziji i 350 Nm kod GT-line verzije (motor napred i pozadi).

Maksimalna brzina je 200 km/h. Osnovna verzija ubrzava od 0 do 100 km/h za 6,0 sekundi, dok su GT-line verziji ili nadograđenoj osnovnoj verziji potrebne samo 5,3 sekunde. AWD verzije mogu se pohvaliti dometom po WLTP standardu do 512 km (Baseline) odnosno 505 km (GT-Line). Kia EV9 omogućava 800-voltno ultra brzo punjenje, što znači da klijenti mogu više vremena provesti u vožnji, a manje u punjenju. Nakon 15 minuta punjenja domet je do 249 km (RWD) odnosno do 226 km kod AWD verzije.

Inovativno dvosmerno punjenje - energetska rešenja budućnosti

Kia EV9 nudi i dvosmerno punjenje, što omogućava integraciju napredne tehnologije budućnosti, poput Vehicle-to-Load (V2L), Vehicle-to-Building/Vehicle-to-Home (V2B/V2H) i Vehicle-to-Grid (V2G). Funkcija V2L, premijerno predstavljena na modelu Kia EV6, a koja je serijski dostupna u EV9, klijentima daje mogućnost da sa baterijom iz EV9 napajaju druge elektronske aparate pomoću kabla. V2B i V2H odnosi se na mogućnost vozila da napaja zgradu ili dom klijenta. V2G znači da vozilo može prenositi električnu energiju direktno u mrežu tako što skladišti jeftinu električnu energiju van najvećeg opterećenja mreže i prenosi je nazad tokom najveće potražnje energije. Sistemi V2B, V2H i V2G se postepeno uvode u Evropi.

Kia EV Route Planner za dodatnu sigurnost i bezbrižnost

Sa inovativnim planiranjem putovanja Kia EV Route Planner klijenti skraćuju svoje vreme planiranja putovanja s obzirom na raspoloživost punjača. Kada navigacioni sistem izračuna da napunjenost baterije nije dovoljna za put do zadatog odredišta, sistem tada automatski preporučuje mesto za punjenje na planiranoj ruti. Time se smanjuje zabrinutost korisnika po pitanju dometa i punjenja, jer im se automatski pokazuje kada, gde i koliko vremena je potrebno za punjenje vozila. Tokom vožnje pri niskim temperaturama ova funkcija je umrežena i sa funkcijom za kondicioniranje batere, koja se pre dolaska na mesto za punjenje zagreva bateriju na optimalnu temperaturu za punjenje. Tako se korisnicima omogućava vrlo brzo punjenje, bez obzira na vremenske uslove.

Vožnja i upravljivost - performanse i udobnost u potpunom balansu

Kia EV9 je pravi SUV koji se može uhvatiti u koštac sa zahtevnim terenom, dok ujedno nudi udobnu vožnju. Stvoren je kako bi pružao potpuni balans između performansi i udobnosti te nudi jedne od najboljih voznih karakteristika u svojem segmentu. Kupci mogu očekivati predvidljivu i samouverenu upravljivost, linearno i uglađeno upravljanje te blage i uravnotežene vozne karakteristike. Vozilo je opremljeno mogućnosšću izbora četiri režima vožnje, koji najviše odgovaraju vozačevim željama i voznim prilikama. Ti režimi su: Eco, koji unapređuje efikasnost; Sport, koji podiže krivu raspodele snage za bolje performanse; Normal, koji je balans između performansi i efikasnosti; te My Drive, koji vozač može prilagoditi spostvenim željama. Novo multilink oslanjanje pruža uglađenu i udobnu vožnju u svakodnevnim voznim prilikama, dok samopodešavajući zadnji amortizeri unapređuju vozne karakteristike i stabilnost kada vozilo prevozi teži teret. Pneumatici koji smanjuju buku i vibracije u kombinaciji sa skoro nečujnim elektromotorom omogućavaju tihu i mirnu vožnju. Električni servo upravljač postavljen direktno na stubu upravljača (R-MDPS) garantuje precizno i odazivno upravljanje zbog čega se EV9 svrstava u sam vrh svoje klase. Klijenti koji u SUV-u traže dinamičniju iskustvo vožnje ceniće nisko težište EV9, zbog čega vozilo nudi stabilniju dinamiku vožnje i time bolju upravljivost u krivinama. To je posledica baterije koja je direktno integrisana u platformu E-GMP.

U uslovima slabog prijanjanja poput vožnje na mokrim ili blatnjavim putevima ili na putevima prekrivenim snegom, AWD pogon nije jedina funkcija koja unapređuje sigurnost i performanse. Sistem Terain Mode Select vozačima omogućava da na površinama sa manjim prijanjanjem pritiskom tastera na upravljaču izaberu način Mud, Sand ili Snow. Nakon toga sistem automatski prilagođava upravljanje pogonskoim sklopom, raspodelu obrtnog momenta za pružanje optimalnih mogućnosti prilikom kretanja na podlogama smanjenog prijanjanja. Ako se točkovi okreću u prazno sistem protiv proklizavanja (TCS) i elektronska kontrola stabilnosti (ESC) reaguje kočenjem i uspostavljanjem kontrole nad vozilom. To omogućava sigurniju i kontrolisaniju vožnju.

Multimedija - tehnologija sa svrhom

Unutrašnjost Kia EV9 opremljena je jednostavnom i prefinjenom tehnologijom za intuitivno korisničko iskustvo. Panoramski široki displej čine 12,3-inčni instrumenti ispred vozača, 12,3-inčni displej multimedije i 5,3-inčni displej za upravljanje klima uređajem, podešavanjem sedišta te njihovim grejanjem i hlađenjem. EV9 može imati i projektovani displej (Head-Up Display - HUD). Pored fizičkih tastera na upravljaču, dodatni skriveni tasteri na središnjoj konzoli zasvetle tek nakon pokretanja elektromotora. Navigacioni sistem Kia EV9 sa displejom na dodir nudi širok izbor funkcija, kao što su npr. Bluetooth povezivanje koje omogućava istovremeno povezivanje dva mobilna uređaja, kao i sve funkcije Android Auto i Apple CarPlay. Opremljen je unapređenom funkcijom prepoznavanja glasa koja omogućava upotrebu usluga kao što su navigacija, audio sistema i podešavanje temperature. Striming muzike će biti dostupan nakon ažuriranja softvera. Interfejs sa menijem za brzo i lako upravljanje, do kojeg se pristupa spuštanjem prsta od vrha displeja prema dole, korisnicima se omogućava pristup često korišćenim funkcijama bez prolaženja kroz menije i podmenije. Usluga Google Fast Pair Service korisnicima Android sistema još više olakšava povezivanje telefona sa infotejment sistemom vozila. Nova funkcija, Car Wash Mode, omogućava još praktičniju upotrebu automatskih autoperionica. Pritiskom na taster aktiviraju se sva podešavanja koje su potrebna za ulazak u automatsku autoperionicu, uključujući i proveru da li su sva vrata i svi prozori zatvoreni, sklapanje bočnih retrovizora i provera da li su se automatske ručice vrata vratile u ravan sa karoserijom.

Sigurnost i bezbrižnost kao deo standard

Kia EV9 opremljen je brojnim aktivnim asistencijskim i sigurnosnim funkcijama kako bi se putnicima omogućila najveća udobnost i sigurnost na putu. Standardno je opremljen i najnovijom generacijom asistencije za vožnju na autoputu (HDA 2). HDA 2 udružuje asistenciju za održavanje vozila u voznoj traci (LFA 2), sistem za prepoznavanje položaja ruku (HoD) i radarski tempomat (SCC). Ovaj najnoviji sistem pomaže kod održavanja određenog odstojanja i brzine u odnosu na vozilo ispred Vas. Asistencijski sistem za promenu trake, koji je bio deo prethodne generacije sistema HDA, pomaže vozilu kod promene vozne trake kada vozač aktivira pokazivač pravca. Kada je to sigurno, vozilo automatski menja traku u naznačenom pravcu.

Sistem za praćenje vozne trake druge generacije (LFA 2.0) prilagođava položaj vozila u voznoj traci i osigurava bezbedno rastojanje od vozila pored. Ukoliko pokazivač pravca nije bio aktiviran, Sistem za održavanje vozila u sredini vozne trake (LKA) izdaje upozorenje i ukoliko je potrebno, asistira skretanjem vozila tako što spreči vozilo da napusti voznu traku u kojoj se nalazi. Nadzor vozila u mrtvom uglu (BVM) i asistencija za sprečavanje sudara sa vozilom u mrtvom uglu (BCA) pružaju dodatnu sigurnost kod sprečavanja sudara sa vozilima od pozadi. BVM sistem kada je uključen pokazivač pravca prikazuje bočni pogled u nazad, kako bi omogućio dodatnu vidljivosti kod promene trake, dok BCA sistem brine o upozorenju i pomoći prilikom kočenja ako prilikom napuštanja paralelnog parkirnog mesta ili promene trake prepozna nailazeće drugo vozilo.

Sistem za sprečavanje sudara druge generacije (FCA 2) sa funkcijom skretanja i prolaska kroz raskrsnicu pomaže u sprečavanju sudara sa različitim učesnicima u saobraćaju, uključujući pešake, bicikliste i druga vozila u zahtevnim situacijama, kao što su vožnja kroz raskrsnicu, suočavanje sa nailazećim vozilom iz suprotnog pravca i promena vozne trake. Obzirom na situaciju sistem može upozoriti ili automatskim upravljanjem izbeći sudar ili ga sprečiti kočenjem. Inteligentni sistem prednjih farova (IFS) noću automatski pali duga svetla kako bi poboljšao vidljivost i sigurnost noću. Automatsko obaranje dugih svetala (HBA) prepoznaje svetla vozila koje dolazi iz suprotnog smera i gasi ili ponovno pali duga svetla.

Sistem za upozoravanje na vozačevu smanjenu koncentraciju (DAW) i kamera u kabini prate vozačevo ponašanje i upozoravaju ga u slučaju da prepoznaju smanjenu koncentraciju. Tu je i funkcija koja vozača upozorava kod zaustavljanja u saobraćaju (npr. na semaforu) ako vozilo ispred krene, a vozač se ne odazove dovoljno brzo. Inteligentni sistem upozorenja na ograničenje brzine (ISLA) prepoznaje ograničenja brzine na putu i vozača upozorava kada je prekorači. U kombinaciji sa radarskim tempomatom sistem automatski prilagođava brzinu vozila promeni ograničenja. Kia EV9 pruža najviši stepen zaštite putnika i baterije, uključujući devet sigurnosnih vazdušnih jastuka koji štite putnike čak i u trećem redu sedišta.

Komentari(0)

sortiraj