Škoda Auto ostvarila odlične rezultate u prvom kvartalu - Jača poziciju na evropskom tržištu
Škoda Auto je 2024. godinu započela sa odličnim finansijskim i prodajnim rezultatima
Potražnja za modelima češkog proizvođača automobila i dalje je visoka: u prva tri meseca ove godine Škoda Auto je isporučila 220.500 vozila širom sveta (+5,2%), dok lista čekanja i dalje obećava. Povrat od prodaje (RoS) ostaje snažan na 8,1%. Neto novčani tok dosegao je 457 miliona evra (+10,7%). U prvom tromesečju zabeležen je skroman pad prihoda od prodaje za 3,2%, na ukupno 6.574 miliona evra u poređenju sa prethodnom godinom, uz operativnu dobit od 535 miliona evra, što je smanjenje od 1,3%. Tome su delom doprineli sve veći materijalni troškovi. U Nemačkoj, najvećem pojedinačnom tržištu Škoda Auto, kompanija je isporučila 43.500 automobila između januara i marta, što je 3.300 jedinica više nego prethodne godine.
To predstavlja najveći rast isporuka za brend u prvom kvartalu 2024. Poljska i Irska zauzele su drugo i treće mesto po rastu prodaje. Octavia ostaje najprodavaniji model brenda, sa 61.200 isporučenih jedinica (+36%). Proizvodnja unapređene verzije započela je početkom aprila u glavnoj fabrici u Mladá Boleslavi. Pored toga, potpuno električni model Enyaq zabeležio je globalnu isporuku od 14.000 jedinica, što je povećanje od 12,3% u poređenju sa istim periodom 2023. godine.
Klaus Zellmer
-Škoda Auto je ostvarila odlične rezultate u prvom
tromesečju, još jednom demonstrirajući robustan poslovni model izgrađen na
atraktivnim proizvodima skrojenim za svakodnevni život naših kupaca. Nakon
izazova u proteklih nekoliko godina, vidimo održivu potražnju kupaca i našu
sposobnost da odgovorimo na isporuke. Dok je budućnost sve više električna, mi
stojimo uz naše ICE i hibridne modele koji zajedno pružaju kupcima slobodu
izbora tokom ove ere tranzicije. Ova strategija usmerena na kupca pomoći će nam
da povećamo tržišni udeo u Evropi dok rastemo na novim međunarodnim tržištima u
Aziji i na Bliskom istoku - kaže Klaus Zellmer, predsednik Upravno odbora Škoda
Auto
Holger Peters
-Nakon rekordne 2023. godine, prvi kvartal 2024. smo započeli
na vrlo čvrstim temeljima. S operativnom dobiti od 535 miliona evra u prva tri
meseca, uspešno smo održali rezultate na nivoima bliskim onim iz prethodne
godine, s ukupnim prihodima od 6,574 miliona evra. Uz to, ostvarili smo
povećanje neto novčanog toka od 10,7%, dosegnuvši 457 miliona evra. Ovi
rezultati omogućuju nam finansiranje budućih ulaganja iz sopstvenih sredstava.
Samo u prvom kvartalu uložili smo 443 miliona evra (+2,3%), od čega je veliki
deo otišao u buduće proizvode - objašnjava Holger Peters, član Upravnog odbora
Škoda Auto za finansije, IT i pravne poslove
Martin Jahn
-Naš učinak bio je posebno snažan na evropskim tržištima.
Nemačka je prednjačila s najvećim apsolutnim povećanjem prodaje od 3.300
jedinica. Odmah iza su Poljska i Irska, gde smo takođe videli značajan porast
tržišnog udela, približavajući se granici od 11% u obe zemlje. Octavia ostaje
naš bestseler, a u isto vreme, ohrabreni smo sve većim interesovanjem za našu
potpuno električnu porodicu modela Enyaq. U prva tri meseca ove godine kupcima
smo isporučili 12,3% više Enyaq modela nego u istom periodu prošle godine -
rekao je Martin Jahn, član Upravnog odbora Škoda Auto za prodaju i marketing.
Odličan performans u
Evropi - Povećanje ukupnog tržišnog udela
Škoda Auto povećala je svoj ukupni tržišni udeo u Evropi na
preko 5% u prva tri meseca ove godine. Nemačka je u prvom tromesečju 2024.
ostala najveće pojedinačno tržište Škoda Auto u svetu s 43.500 isporučenih
vozila. To odgovara porastu od 8,3% u poređenju sa istim periodom prošle godine
i predstavlja najveće povećanje u apsolutnim brojkama u celom svetu (+3.300
vozila). Marka je povećala svoj tržišni udeo u Nemačkoj u poređenju sa
prethodnom godinom na 6,3% (2023: 6,0%). Češka, domovina brenda Škoda, drugo je
najjače tržište. Ovde je proizvođač automobila isporučio približno 20.300
vozila u prvom kvartalu 2024. (+0,5%), zadržavši jasnu vodeću poziciju s
tržišnim udelom od 35,2%. Velika Britanija rangirana je kao treće najveće
Škodino tržište, s rastom isporuka za gotovo 9% na godišnjem nivou na 18.400
vozila od januara do marta. Deset najvećih tržišta u prvom kvartalu takođe
uključuje Poljsku (15.000 jedinica; +15,3%), Tursku (10.200 jedinica; +14,5%),
Italiju (9.600 jedinica; +13,7%), Francusku (9.200 jedinica; +9,6%) i Španiju
(8.600 jedinica; +18%).
Priča o uspehu EV-a se
nastavlja: velika potražnja kupaca za Enyaq modelima
Porodica potpuno električnih modela Enyaq nastavlja ekspanziju. Isporuke širom
sveta porasle su za 12,3% na godišnjem nivou. U Češkoj je Enyaq bio
najprodavanije električno vozilo, s tržišnim udelom od 17,8%. U Nemačkoj je
Enyaq rangiran kao drugi najprodavaniji električni model. Zabeležio je rast
isporuka od 43,7% – najveći na svim tržištima – i ostvario tržišni udeo od
5,0%. SUV je takođe zauzeo drugo mesto u Švajcarskoj sa 7,4% tržišnog udela
među električnim vozilima. Pored toga, u Finskoj i Litvaniji, Enyaq je zauzeo
treće mesto, postigavši tržišne udele od 6,3% odnosno 6,1%.
Najbolje od oba sveta:
ICE ažuriranja i BEV premijere
U prvom tromesečju 2024. Škoda Auto pokrenula je proizvodnju
unapređenih verzija modela Scala, Kamiq i Octavia kao i nove generacije modela
Kodiaq, koji će biti dostupan i kao plug-in hibrid s električnim dosmetom od
preko 100 km. Uz to, proizvođač automobila sistemski unapređuje svoju kampanju
elektrifikacije. Kompaktni električni SUV Elroq imaće svetsku premijeru kasnije
ove godine, dok će kompaktni gradski SUV Škoda Epiq ući na tržišta 2026. U
martu je češki proizvođač automobila otkrio studiju dizajna Škodinog
najpristupačnijeg BEV modela, po ceni od oko 25.000 evra.
Škoda isporuke u prvom kvartalu 2024
Škoda Octavia (61.200; +36,0%)
Škoda Kamiq (28.600;
-11,5%)
Škoda
Fabia
(27.600; +8,2%)
Škoda Karoq
(27.600; +7,9%)
Škoda Kodiaq (24.400;
-7,8%)
Škoda
Scala
(15.100; +6,7%)
Škoda Superb (14.100;
-10,4%)
Škoda Enyaq
(14.000; +12,3%)
Škoda Kushaq (4.300;
-32,5%)
Škoda Slavia (3.700; -17,0%)
Komentari(0)