Škoda Auto - Predstavlja novu korporativnu strategiju
Škoda Auto će se uspešno usmeravati kroz sledeću deceniju sa svojom novom „Next Levl - Škoda Strategiy 2030“, koja postavlja ambiciozne ciljeve na području internacionalizacije, elektrifikacije…
Češki proizvođač automobila želi da postane jedan od pet najprodavanijih auto brendova u Evropi do 2030. godine, a kompanija planira da postane vodeći evropski brend u regijama kao što su Indija, Rusija i severna Afrika. U saradnji s političkim i poslovnim partnerima, kao i Volkswagen Grupom, ŠKODA AUTO takođe nastoji da razvije svoje domaće tržište, Češku, u središte elektromobilnosti kako bi se zaštitila radna mesta i stvorile nove mogućnosti zapošljavanja. Specifični ciljevi održivosti i raznolikosti takođe su čvrsto utemeljeni u novoj strategiji. U njegovom sprovođenju fokus će biti na dva ključna principa efikasnosti i jednostavnosti.
Thomas Schafer
-Našom novom NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030, pružamo
konkretne odgovore o tome kako ćemo uspešno da upravljamo kompanijom ŠKODA AUTO
kroz proces transformacije i osiguramo da će kompanija 2030. godine biti u još
jačoj poziciji nego što je danas. Brend ima neverovatan potencijal.
Iskoristićemo to u narednim godinama i postaviti ambiciozne ciljeve; težimo da
budemo jedan od pet najboljih proizvođača automobila u Evropi po prodaji;
nameravamo da postanemo vodeći evropski brend u regijama Indije, Rusije i
severne Afrike, a svoje domaće Češko tržište razvijamo u centar za
elektromobilnost kako bismo mogli da zaštitimo radna mesta i stvorimo nova.
ŠKODA u ovu uzbudljivu budućnost ulazi snažno pozicionirana i radujem se
saradnji s našim timom od preko 43.000 Škodijanaca širom sveta i našim
partnerom KOVO kako bismo našu kompaniju podigli na sledeći nivo u godinama koje
dolaze - Thomas Schafer, CEO kompanije ŠKODA AUTO.
Nova korporativna strategija „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY
2030“ nadovezuje se na uspehe prethodne Strategije 2025. Kompanija je
definisala novu viziju i misiju za svoj put ka budućnosti. Nova vizija je
„Pomoći ćemo svetu da živi pametnije“, a nova misija je „Moderna pristupačna
mobilnost sa svim što vam treba i iznenađenjima koja volite.“ Istovremeno,
ŠKODA AUTO ostaje verna dokazanim vrednostima brenda „pojednostavljenost“,
„ljudski pristup“ i „iznenađujućost“.
Tri glavna prioriteta
„NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030“ usredsređena je na tri
prioriteta, koji su sažeti pod pojmovima „EKSPANZIJA“, „ISTRAŽIVANJE“ i
„PRIVLAČENJE PAŽNJE“. Glavni cilj prioriteta „EKSPANIZIJA“ je da razvije brend
ŠKODA u jedan od pet najprodavanijih auto brendova u Evropi. S jedne strane, to
će se postići daljim jačanjem pozicije brenda u nižim segmentima. S početnom
cenom manjom od 14.000 evra, nova FABIA postavlja tempo. S druge strane,
portfolio proizvoda će se proširiti na još najmanje tri potpuno električna
modela do 2030. godine, koji će biti pozicionirani ispod modela ENYAQ iV, kako
u pogledu cene, tako i veličine. ŠKODA AUTO cilja na udeo potpuno električnih
modela od 50-70% u Evropi, zavisno od razvoja tržišta.
Obezbeđivanje
budućnosti na domaćem tržištu
Kako bi se osiguralo da ŠKODA AUTO i domaće tržište, Češka,
postanu jači nakon procesa transformacije, kompanija sarađuje s partnerima kako
bi zemlju transformisala u čvorište elektromobilnosti. Konkretno, e-komponente
ili e-vozila proizvodiće se u sva tri češka pogona ŠKODA AUTO u Mladá Boleslav,
Kvasiny i Vrchlabí do 2030. Već se proizvode visokonaponske vučne baterije za
plug-in hibride SUPERB iV i OCTAVIA iV kao i za modele drugih brendova Grupe.
Početkom naredne godine u Mladá Boleslav će se pokrenuti i proizvodnja MEB
baterijskih sistema za model ENYAQ iV. Pored toga, češki proizvođač automobila
sarađuje s partnerima na uspostavljanju stabilne strukture dobavljača za
e-mobilnost.
Na putu da postane vodeći evropski brend u Indiji, Rusiji i
severnoj Africi
Prioritet „ISTRAŽIVANJE“ uključuje uspostavljanje kompanije ŠKODA kao vodećeg
evropskog proizvođača automobila na tržištima Indije, Rusije i severne Afrike
do 2030. To će rezultirati globalnim prodajnim potencijalom od 1,5 miliona
jedinica godišnje. Kompanija je odgovorna za ove regije u okviru Volkswagen
grupe. Proizvodnja modela KUSHAQ – prvog ŠKODA modela koji je lansiran na
tržište Indije u okviru projekta INDIA 2.0 – započela je nedavno. U
srednjoročnom roku, takođe je u planu da se model KUSHAQ ponudi i na drugim
tržištima u razvoju.
Škoda će ostati
funkcionalna u digitalnom vremenu
Treći prioritet, „PRIVLAČENJE PAŽNJE“, sadrži specifične
ciljeve za područja digitalnog korisničkog iskustva, održivosti, raznolikosti i
obrazovanja i obuke. Između ostalog, češki proizvođač automobila namerava da
postane merilo za Simply Clever korisničko iskustvo. Svaki kupac treba biti u mogućnosti
da intuitivno upravlja ŠKODA automobilom ili ŠKODA uslugom od samog početka.
Jedan od prvih projekata je PowerPass, koji punjenje električnog ŠKODA modela
čini jednostavnim i praktičnim. Biće dostupan na preko 30 tržišta, a moćiće da
se koristi na više od 210.000 stanica u Evropi. Istovremeno, kupovina ŠKODA
automobila takođe će postati još ugodnije iskustvo. Na primer, kompanija
proširuje koncept svog virtuelnog izložbenog salona i postavlja cilj da svaka
peta prodata ŠKODA do 2025. godine bude prodata online. Kupci u Belgiji,
Holandiji, Poljskoj i Češkoj već danas koriste ovu mogućnost.
Ekološki ciljevi
značajno pooštreni
ŠKODA AUTO ulaže sve svoje napore ka održivosti i pooštrava
svoje ekološke ciljeve. Kompanija teži smanjenju emisije flote za više od 50% u
odnosu na 2020. godinu, a od 2030. godine u svim češkim i indijskim pogonima
proizvodiće vozila s neto nultom emisijom ugljenika. Proizvodnja u Vrchlabí već
je CO₂ neutralna od kraja prošle godine. NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030
takođe stavlja još veći akcenat na temu različitosti; do 2030. godine jednu od
svake četiri rukovodeće pozicije obavljaće žena. Za ŠKODA AUTO različitost,
angažovanost i jednakost sastavni su delovi korporativne kulture koju karakteriše
otvorenost i tolerancija. Štaviše, kao deo procesa radikalne transformacije,
češki proizvođač automobila promoviše obuku i dalju edukaciju svojih zaposlenih
i uložiće gotovo 500 miliona evra do 2030. godine, s primarnim ciljem zaštite
radnih mesta u budućnosti.
Efikasnost i
jednostavnost kao vodeći principi
Da bi postigla ciljeve „NEXT LEVEL – ŠKODA STRATEGY 2030“, kompanija se usredsređuje na efikasnost i jednostavnost – dve snage koje su uvek karakterisale češkog proizvođača automobila. Cilj je postići vođstvo u troškovima među glavnim evropskim konkurentima, zajedno sa održivim povraćajem od prodaje od najmanje 8% kao ciljanom cifrom. U isto vreme, kompanija dosledno pojednostavljuje svoje procese, smanjujući birokratiju i složenost kako bi postala još agilnija. Na primer, postupnom elektrifikacijom asortimana modela, složenost ponude srednjoročno će se smanjiti za 40%.
Komentari(0)