Škoda Citigo-e iV i Superb iV - Zakoračite u električnu i održivu budućnost
Pokretanje prva dva električna proizvodna modela Superb iV i Citigo-e iV i oznake Škoda iV predstavlja novu eru elektromobilnosti za češkog proizvođača
Brend je na ovaj način postavio kurs za uspešnu buduć́nost. Plug-in hibridni Superb iV, izgrađen u fabrici u Kvasiny, i potpuno električni Citigo-e iV stižu prvo na tržišta Evropske Unije i to početkom ove godine.
Elektromobilnost je ključni stub Škoda „GreenFuture” strategije
održivosti i takođe je deo Škoda DNK. Već do 2025. godine do 25% svih
isporučenih Škoda vozila trebalo bi da bude elektrifikovano, a emisije CO₂ u
celoj floti trebalo bi da budu smanjene za 30% u odnosu na 2015. godinu. Nakon
lansiranja modela Citigo-e IV i Superb iV, paleta proizvoda sa novom Škoda iV
oznakom povećaće se na više od deset električnih modela do kraja 2022.
godine. Pod iV kapom, brend povezuje razvoj sopstvene porodice električnih
automobila koji imaju emotivan dizajn, futuristički enterijer i inovativne
tehnologije, kao i uspostavljanje posebnog ekosistema za rešenja mobilnost.
Škoda Citigo-e iV
Model Citigo-e iV je prvo električno vozilo u 124-godišnjoj
istoriji češkog proizvođača automobila. Zahvaljujući odličnim voznim performansama
u gradskom saobraćaju i kompaktnim dimenzijama, savršeno je vozilo za velike
gradove, ne stvara nikakve emisije i ima niske troškove održavanja. Tri načina
vožnje koja mogu da se izaberu, Normal, Eco i Eco+, pružaju vozne
karakteristike u rasponu od dinamičnih do efikasnih, novi sistemi asistencije,
kao što je Lane Assist, doprinose visokom stepenu bezbednosti automobila.
Daljinski i pogodan pristup automobilu može se dobiti
korišćenjem mobilnih online usluga Škoda Connect. Aplikacija Move & Fun sada
nudi i novu funkciju e-Manager koja prikazuje preostali raspon, kao i protok
energije u automobilu i regeneraciju energije. Pomoću aplikacije se može
programirati i upravljanje punjenjem i klimatizacijom.
Superb iV
Kao prva Škoda koja ima ugrađen hibridni pogon, Superb iV
može pokriti do 62 kilometra u WLTP ciklusu samo na električni pogon,
emitujući na taj način nultu emisiju i nudeći male troškove eksploatacije.
Ukupan domet je do 930 kilometara. Plug-in hibridni pogon dostupan je za nivo
opreme Ambition i Style, kao i za Sportline i L&K varijante. U poređenju sa
modelima koji sadrže samo motor sa unutrašnjim sagorevanjem, iV varijanta ne
samo da može da bude opremljena bilo kojim od infotainment sistema iz
poslednje, treće generacije MIB modularne infotainment matrice, već je
dostupna i sa dodatnim opcionim sistemima asistencije kao što su Trailer Assist
i Area View. Klima uređajem se može daljinski upravljati pomoću aplikacije.
Baterija bruto kapaciteta 13 kWh (10,4 kWh neto) može se puniti tokom noći za
oko pet sati koristeći standardnu utičnicu za domaćinstvo, pomoću snažnijeg
Wall box-a ovo traje samo tri i po sata.
Inovativni sistemi
pomoći i tehnologije
Škoda Citigo-e iV je potpuno električno vozilo, a standardno
dolazi sa Lane Assist-om. Superb iV sadrži sve moderne sisteme pomoći koje
nadograđena Superb porodica može ponuditi, kao i Trailer Assist i Area View kao
ekskluzivne opcione dodatke. Dostupni su i Full LED Matrix farovi sa animiranom
funkcijom Coming/Leaving home i Dynamic Chassis Control (DCC), uključujući
Driving Mode Select.
Nedavno nadograđena nova, u Superb porodici, veća Škoda
rešetka je skoro cela hromirana i sadrži skriveni preklop koji pokriva utičnicu
za punjenje. U električnom režimu, E-noise omogućava pešacima i biciklistima
da bolje čuju Superb iV. Pored ispisanog naziva „Škoda“, elektrifikovani Superb
takođe ima iV oznaku na vratima prtljažnika. To je slučaj i sa petovratnim
Citigo-e iV, što se takođe može jasno prepoznati po rešetki u boji
karoserije, novo dizajniranom prednjem braniku i spoljašnjim retrovizorima sa
integrisanim pokazivačima pravca.
Specifični iV detalji i
inovativna povezanost
Oba iV modela sadrže posebne nove displeje koji vozaču
pružaju relevantne informacije kao što su potrošnja energije, nivo napunjenosti
baterije ili detalje o regeneraciji energije kočenja. Škoda je revidirala
Citigo-e iV instrument tablu, koja dolazi u crnoj ili srebrnoj boji. Zeleni
ukrasni šavovi stvaraju nove kontraste na ručici menjača. Ovo je na
raspolaganju kao dodatna oprema i za sedišta. Climatronic i daljinsko centralno
zaključavanje su standardni.
Citigo-e iV Style takođe sadrži LED ambijentalno
osvetljenje, prednja sedišta podesiva po visini sa izuzetno kvalitetnim
tkaninama i kožni volan sa iV oznakom. U unutrašnjosti, Superb iV može se
izdvojiti od modela koje pokreću isključivo benzinski ili dizel agregati
zahvaljujući specifičnim tasterima za E-mod i Sport režim. Kabl za punjenje
Mode 2 za utičnice u domaćinstavu deo je standardne opreme, dok je kabl za punjenje
Mode 3 opcioni. U pogledu infotainment sistema i povezivanja, Superb iV je
opremljen sistemima poslednje generacije. Ugrađeni eSIM i uključeni dodatak za
podatke, na primer, osiguravaju da je automobil uvek na mreži. Citigo -e iV se standardno isporučuje sa
radiom Swing II, uključujući priključnu stanicu za pametni telefon, koja se,
kada je uparena sa aplikacijom Move & Fun, može koristiti za prikazivanje
dodatnih podataka o vozilu ili mape, deluje kao media player i pruža pristup
e-Menadžeru.
Investicije u češke
proizvodne pogone
Škoda Auto će u narednih pet godina potrošiti ukupno dve
milijarde evra na razvoj električnih vozila i novih usluga mobilnosti. Ovo je
najveći investicioni program u istoriji kompanije. Ukupno 12 miliona evra već
je otišlo u modifikaciju proizvodnje karoserije i montažne hale u fabrici u
Kvasiniju, gde je Superb iV, prvi plug-in hibrid napravljen, fleksibilno
sastavljen na istoj proizvodnoj liniji kao i ostale varijante vodećeg modela.
Litijum-jonske baterije za Superb iV kao i za druge plug-in hibride Volkswagen
grupe su proizvedene u fabrici u gradu Mlada Boleslav. Investicija od 25,3
miliona evra pripremila je glavnu fabriku Škoda Auto za ovaj zadatak.
Više od deset Škoda iV
do kraja 2022.
Škoda Auto planira da elektična vozila do 2025. godine čine
oko 25% ukupne prodaje. Nakon premijere modela Citigo-e iV i Superb iV,
asortiman nove porodice Škoda iV povećaće se na više od deset električnih
modela do kraja 2022. godine. Ove godine debitanti će biti nova generacija modela
Octavia koja sadrži plug-in hibridni pogon i prva dva potpuno električna vozila
zasnovana na MEB modularnoj platformi Volkswagen Grupe.
Inovativni, inteligentni, inspirativni su tri kvaliteta koja
su predstavljena slovom „i“ u imenu nove Škoda iV. Slovo „V“ označava vozilo.
Škoda iV modeli odlikuju se svojim modernim, sportskim i, iznad svega,
emotivnim dizajnerskim jezikom i još više koriste čisto izrezane kristalne
elemente kada je izgled spoljašnjosti u pitanju. Pored toga, može se pohvaliti
futurističkim enterijeriom, modernim mogućnostima povezivanja, inovativnom
tehnologijom i, da ne zaboravimo, Škoda električni proizvodi su takođe izvrsna
vrednost za novac i dolaze sa brojnim Simply Clever rešenjima.
Smanjivanje emisije CO₂
i poboljšanje održivosti
Do 2025. godine, Škoda Auto će smanjiti emisiju CO₂ svoje
flote za 30 procenata u poređenju sa 2015. godinom i pretvoriće proizvodnju
svojih čeških fabrika u korišćenje samo CO₂-neutralne električne energije.
Pored toga, kompanija razvija internu infrastrukturu za naplatu. Investicija će
iznositi ukupno 3,4 miliona evra, više od 300 stanica za punjenje već je
postavljeno za potrebe ispitivanja. Do 2022. godine, ovaj broj trebalo bi da
dostigne 1.500 stanica za punjenje u češkim postrojenjima i oko njih, koje su
ključne za razvoj e-mobilnosti.
Na primer, u Kvasiniju, Superb iV je izgrađen na istim
proizvodnim linijama kao i verzije koje pokreće isključivo motor sa
unutrašnjim sagorevanjem. U tu svrhu modifikovana je proizvodnja karoserija i
montažna hala, što je koštalo 12 miliona evra. Škoda Auto, jedan od najvećih
poslodavaca u Češkoj Republici, takođe je osnovala novi, namenski iV centar za
obuku u Kvasiniju kako bi dalje razvijala veštine svojih zaposlenih i
pripremila ih za zahteve e-mobilnosti. Skoro 15.000 članova osoblja već je
prošlo obuku u Škodi tokom priprema za eru elektromobilnosti. Visokonaponske
baterije za Superb iV i druge hibride Volkswagen Grupe proizvode se u glavnoj
fabrici u gradu Mlada Boleslav.
Škoda Auto je uložila 25,3 miliona evra u proizvodne linije
za te baterije. Od 2020. godine, svi električni automobili brenda bazirani na
MEB platformi takođe će se proizvoditi izvan Mlade Boleslav. Kompanija nije
samo svesna svoje društvene odgovornosti za sopstveno osoblje. U pogledu dobavljača
takođe, proizvođač automobila osigurava da se poštuju ljudska prava kao i
zdravstveni i bezbednosni propisi i da su uslovi rada čistiji i prihvatljiviji.
Moderne mogućnosti
punjenja električnih vozila
Da bi E-mobilnost bila u Simply Clever duhu, Škoda iV takođe
unapređuje razvoj infrastrukture za punjenje i nudi, na primer, povoljne Wall
box-ove sa različitim izlaznim snagama, omogućavajući prikladno punjenje kod
kuće. Ovi Wall box sistemi su brži i efikasniji od korišćenja standardne utičnice
za domaćinstvo. Superb iV se može puniti pomoću Wall box-a koji može da
proizvede do 3,6 kW, dok se Citigo-e iV ponovo puni ili pomoću CCS utičnice
(standardna za Style nivo, opciono za Ambition), Wall box-a sa izlaznom snagom
do 7,2 kW ili javnog brzog punjača sa jednosmernim naponom do 40 kW. U potrazi
za inteligentnim tačkama za punjenje pomažu mobilne online usluge Škoda
Connect, s kojima će u budućnosti biti moguće i unapred rezervisati odabranu
stanicu za punjenje. Škoda eCharge kartica ubuduće će omogućiti brzu i
jednostavnu naplatu za punjenje širom Evrope korišćenjem samo jedne kartice,
bez obzira na zemlju ili dobavljača.
Novi sistemi
asistencije za CITIGOe iV i SUPERB iV
Baš kao i bilo koji drugi model koji nudi češki brend, prva električna
Škoda vozila u istoriji kompanije imaju visok nivo aktivne i pasivne
bezbednosti. Električni gradski brzi automobil, Citigo-e iV, standardno je
opremljen sistemom Lane Assist. Plug-in hibridni Superb iV dolazi sa svim
modernim sistemima pomoći koje unapređena porodica Superb može da ponudi, a
opciono može biti opremljen i sistemom Trailer Assist i Area View.
Za potpuno električni Citigo-e iV, Škoda je na listu
standardnih bezbednosnih karakteristika svog gradskog brzog automobila dodala
Lane Assist. Koristeći prednju kameru, ovaj sistem neprekidno nadgleda put i
smanjuje rizik od nehotičnog napuštanja trake vršeći korektivna podešavanja
putem elektronskog upravljanja, ako je potrebno. To smanjuje rizik od nezgode,
a istovremeno povećava nivo komfora za vozača smanjujući naprezanje.
Škoda je putovanje na zadnjem sedištu takođe učinila još
bezbednijim. Citigo-e iV takođe obaveštava vozača o putnicima na zadnjem
sedištu koji nisu vezali sigurnosni pojas. Prednji vazdušni jastuci za glavu i
grudni koš štite vozača i suvozača od teških povreda u slučaju sudara. Zadnji
parking senzori, koji su deo opcionalnog Comfort paketa, sprečavaju udubljenje
i ogrebotine na karoseriji automobila emitujući upozorenja. Pored senzora za
kišu i svetlost, uključujući funkciju Coming/Leaving Home, opcioni paket
Winter takođe sadrži grejana prednja sedišta i grejano vetrobransko staklo.
IV varijanta vodećeg modela ovog brenda takođe dolazi sa
sistemima pomoći poslednje generacije. Od nadogradnje modela u leto 2019. godine,
on uključuje Side Assist koji radi na udaljenosti do 70 metara i prediktivni
tempomat. Tempomat ne samo da automatski održava željenu brzinu (do 210 km / h)
u odnosu na vozilo ispred, već koristi slike sa kamere na vetrobranskom staklu
i podatke iz navigacionog sistema za otkrivanje ograničenja brzine, kao i
krivina, i automatski podešava brzinu. Emergency Assist za puteve sa više traka
(asistencija dostupna od sredine 2020.godine) i asistencija sa prediktivnom
zaštitom pešaka su takođe novitet.
Škoda Superb iV dolazi sa dva dodatna sistema pomoć, jedini takve vrste u paleti modela. Trailer Assist pomaže vozaču prilikom vožnje unazad, kao i parkiranja automobila i prikolice. Na ekranu se prikazuje dijagram Superb iV i prikolica prikazana odozgo. Koristeći prekidač za okretanje retrovizora, vozač prvo postavlja smer i ugao koji bi želelo da koristi za vožnju unazad. Zatim, sve što treba da uradi je da pazi na saobraćaj i ubrzava ili koči, sistem preuzima upravljanje. Area View pruža vozaču pogled od 360 stepeni iz ptičje perspektive zahvaljujući korišćenju četiri kamere i na taj način pomaže pri parkiranju ili manevrisanju.
Komentari(0)