Škoda ima novi zvučni logo

Škoda je predstavila svoj novi zvučni logo. Kratki niz nota postaće karakterističan zvučni „potpis“ češke automobilske kompanije. Inspirisan je simfonijskom poemom Vltava Bedřicha Smetane

    foto: Škoda
    Podeli




Ne znate šta je zvučni logotip? Zamislite svoj omiljeni brend i pokušajte da smislite kako vam zvuči. To je verovatno zapravo poznati skup beleški. Zvučni logotipi svojevrsni su muzički „potpisi“ koji brendovi koriste kako bi se identifikovali. Obično se koristi na kraju TV i radijskih spotova, ali i u drugim audiovizuelnim porukama. Jednostavno, kad god se čuje ovaj zvuk, zna se o kom je brendu reč.

I Škoda ima svoj zvučni logo. U početku je tim eksperimentisao sa pedesetak originalnih zvučnih „skica“. Kreirano je petnaest varijanti zvučnog logotipa, od kojih su dve ušle u finale. Pobednik je izabran intenzivnim testiranjem u anketi u Češkoj, Nemačkoj, Indiji i Italiji. Fanovi brenda mogu prvi put da čuju zvučni logotip koji je nastao u novoj brend kampanji.

U sklopu svoje nove strategije komunikacije, prožete istraživačkim duhom, Škoda je pripremila i novu kampanju, koja će postati glavna komunikaciona linija na više od 50 tržišta u svetu. Kampanja predstavlja brend Škoda kupcima kao odvažnog saputnika za istraživanje sveta. Odometar ima centralnu ulogu, ali priča o kampanji govori više od pukih pređenih kilometara.

-Odometar zapravo ne broji samo kilometre, već meri iskustva, emocije, nezaboravne trenutke, priče i posećena mesta. U suštini, meri život - kaže Veronika Ziegaus, , direktor strategije brenda i proizvodnje sadržaja u Škodi. - Ovom kampanjom želimo da inspirišemo sve oko nas da istražuju svet oko sebe i podstaknu radoznalost - dodaje ona.

Inspiracija od kuće

Inspiracija za novi zvučni logo bila je simfonijska poema Vltava iz ciklusa Moja zemlja, češkog kompozitora Bedřicha Smetane.

-Čim se pojavila ideja o korišćenju Vltave kao inspiracije, znali smo da smo pronašli pravu polaznu tačku. Vltava je kultno muzičko delo i izraz je pokreta i istraživanja, a istovremeno ima i umirujući efeka - kaže Veronika Ziegaus, direktor strategije brenda i proizvodnje sadržaja u Škodi - objasnila je Veronika Ziegaus.

Logo je posebno inspirisan početkom simfonijske pesme koja sadrži razigran i poletan motiv. U originalu, ovaj deo sviraju flaute i odražava izvor reke. To ga čini izvrsnom melodijom koja simboliše početak putovanja. Zvučni logotip, međutim, moderna je verzija svirana na sintesajzeru.

Melodija se završava harmonijski iznenađujućim i pozitivnim akordom koji evocira doživljaj lepih trenutaka u životu. Logo oličava osnovne vrednosti brenda Škoda i takođe je izraz poštovanja prema istoriji brenda i zemlji porekla. Dobijeni zvučni logo je dostupan u nekoliko dužina i dvanaest različitih muzičkih varijacija. To omogućava da se harmonično koristi u kontekstu bilo koje druge muzike i u raznim situacijama.

Ko je bio Bedrich Smetana

Bedrich Smetana (1824-1884) bio je istaknuti češki kompozitor iz perioda romantizma. Za života je naišao na priznanje u Češkoj, posebno posle 1861. godine, kada se vratio s petogodišnjeg boravka u Švedskoj i intenzivno se uključio u češki društveni i kulturni život. Smetana je 1874. izgubio sluh, ali je nastavio da radi. Jedna od njegovih najpoznatijih kompozicija, simfonijska poema Vltava, potiče iz tog perioda. Vltava je druga od šest kompozicija ciklusa Moja zemlja, a njeni tonovi nastavljaju da inspirišu kompozitore širom sveta. Nije ni čudo što je Škoda, proizvođač automobila ponosan na svoju tradiciju i zemlju porekla, ali i uspešan globalni brend, odabrao Vltavu kao inspiraciju za svoj zvučni logo.

Komentari(0)

sortiraj