Škoda ima novi zvučni logo
Škoda je predstavila svoj novi zvučni logo. Kratki niz nota postaće karakterističan zvučni „potpis“ češke automobilske kompanije. Inspirisan je simfonijskom poemom Vltava Bedřicha Smetane
Ne znate šta je zvučni logotip? Zamislite svoj omiljeni brend i pokušajte da smislite kako vam zvuči. To je verovatno zapravo poznati skup beleški. Zvučni logotipi svojevrsni su muzički „potpisi“ koji brendovi koriste kako bi se identifikovali. Obično se koristi na kraju TV i radijskih spotova, ali i u drugim audiovizuelnim porukama. Jednostavno, kad god se čuje ovaj zvuk, zna se o kom je brendu reč.
I Škoda ima svoj zvučni logo. U početku je tim
eksperimentisao sa pedesetak originalnih zvučnih „skica“. Kreirano je petnaest
varijanti zvučnog logotipa, od kojih su dve ušle u finale. Pobednik je izabran
intenzivnim testiranjem u anketi u Češkoj, Nemačkoj, Indiji i Italiji. Fanovi
brenda mogu prvi put da čuju zvučni logotip koji je nastao u novoj brend
kampanji.
U sklopu svoje nove strategije komunikacije, prožete
istraživačkim duhom, Škoda je pripremila i novu kampanju, koja će postati
glavna komunikaciona linija na više od 50 tržišta u svetu. Kampanja predstavlja
brend Škoda kupcima kao odvažnog saputnika za istraživanje sveta. Odometar ima
centralnu ulogu, ali priča o kampanji govori više od pukih pređenih kilometara.
-Odometar zapravo ne broji samo kilometre, već meri iskustva,
emocije, nezaboravne trenutke, priče i posećena mesta. U suštini, meri život -
kaže Veronika Ziegaus, , direktor strategije brenda i proizvodnje sadržaja u
Škodi. - Ovom kampanjom želimo da
inspirišemo sve oko nas da istražuju svet oko sebe i podstaknu radoznalost -
dodaje ona.
Inspiracija od kuće
Inspiracija za novi zvučni logo bila je simfonijska poema
Vltava iz ciklusa Moja zemlja, češkog kompozitora Bedřicha Smetane.
-Čim se pojavila ideja o korišćenju Vltave kao inspiracije,
znali smo da smo pronašli pravu polaznu tačku. Vltava je kultno muzičko delo i
izraz je pokreta i istraživanja, a istovremeno ima i umirujući efeka - kaže
Veronika Ziegaus, direktor strategije brenda i proizvodnje sadržaja u Škodi -
objasnila je Veronika Ziegaus.
Logo je posebno inspirisan početkom simfonijske pesme koja
sadrži razigran i poletan motiv. U originalu, ovaj deo sviraju flaute i
odražava izvor reke. To ga čini izvrsnom melodijom koja simboliše početak
putovanja. Zvučni logotip, međutim, moderna je verzija svirana na sintesajzeru.
Melodija se završava harmonijski iznenađujućim i pozitivnim
akordom koji evocira doživljaj lepih trenutaka u životu. Logo oličava osnovne
vrednosti brenda Škoda i takođe je izraz poštovanja prema istoriji brenda i
zemlji porekla. Dobijeni zvučni logo je dostupan u nekoliko dužina i
dvanaest različitih muzičkih varijacija. To omogućava da se harmonično koristi
u kontekstu bilo koje druge muzike i u raznim situacijama.
Ko je bio Bedrich
Smetana
Bedrich Smetana (1824-1884) bio je istaknuti češki kompozitor
iz perioda romantizma. Za života je naišao na priznanje u Češkoj, posebno posle
1861. godine, kada se vratio s petogodišnjeg boravka u Švedskoj i intenzivno se
uključio u češki društveni i kulturni život. Smetana je 1874. izgubio sluh, ali
je nastavio da radi. Jedna od njegovih najpoznatijih kompozicija, simfonijska
poema Vltava, potiče iz tog perioda. Vltava je druga od šest kompozicija
ciklusa Moja zemlja, a njeni tonovi nastavljaju da inspirišu kompozitore širom
sveta. Nije ni čudo što je Škoda, proizvođač automobila ponosan na svoju
tradiciju i zemlju porekla, ali i uspešan globalni brend, odabrao Vltavu kao
inspiraciju za svoj zvučni logo.
Komentari(0)