Škoda otkriva novi logo, boje i budući brend identitet
Posle mnogo godina, Škoda menja logo! Novi dizajn naglašava ime, dok za se komunikaciju koriste dve nove zelene boje
Brend Škoda nije doživeo veću promenu kada je identitet u pitanju u poslednjih 30 godina. Osim novog dizajnerskog jezika, češki proizvođač automobila takođe planira modernizaciju dizajna. Novi ŠKODA logo takođe je deo ove modernizacije. Sa novim korporativnim identitetom podižemo izgled brenda na viši nivo. Ne razvija se samo naš portfolio proizvoda: razvijaju se i naši kupci. Ovo vidimo kao idealnu priliku za prilagođavanje brenda deceniji transformacije i modifikovanje izgleda i utiska koji ostavlja kako bi odgovarao potrebama i očekivanjima naših kupaca.
Naš novi korporativni identitet naglašava naš moderan i
sveobuhvatan dizajn i jasno pokazuje naš pristup koji je prvenstveno digitalan.
Uveren sam da će se svideti našim kupcima!“ naglasio je Martin Jahn, član
upravnog odbora ŠKODA AUTO za prodaju i marketing. Jedan od činilaca koji je
doveo do promene bila je NEXT LEVEL ŠKODA STRATEGY 2030, koja češkog
proizvođača automobila više usmerava prema elektrifikaciji i digitalizaciji.
Identitet brenda, uključujući dizajn logotipa i celokupni pristup brendiranju,
morao se prilagoditi ovim trendovima.
Petra Mackeova
-Sve intenzivnija upotreba logotipa u različitim digitalnim
formatima dovela nas je do redizajna logotipa u dvodimenzionalnoj grafici koja
je prepoznatljivija na ekranima, kao i u štampanom formatu, od postojećeg
trodimenzionalnog dizajna - kaže Petra Mackeova iz marketing sektora kompanije,
objašnjavajući principe koji stoje iza promena.
Evegrin identitet
Osim novog grafičkog dizajna, brending je doživeo i druge
promene. Kompanija će sada posebno koristiti naziv ŠKODA i tradicionalnu
krilatu strelu u prstenu, a ime će postati glavni komunikacioni alat. Ovaj
tipografski logo pojaviće se ne samo na zadnjoj strani ŠKODA automobila, kao
što je bio slučaj poslednjih godina, već i napred. Kako bi bila izražajnija,
reč ŠKODA dobila je novi izgled sa integrisanim naglaskom „kvačice“ preko slova
S, igrajući se sa simetrijom i kombinacijom oblina i ivica. „Kvačica je bila
izazov za nas: iz globalne perspektive, zbunjujući je za većinu naših kupaca. U
novom obliku taj će se simbol integrisati i stopiti sa simetrijom loga, a kupci
na domaćem tržištu i neki drugi će ga i dalje prepoznavati u natpisu“, kaže
Martin Pavlík, član marketinškog tima koji je pripremio novi identitet brenda.
Simbol krilate strele
takođe je izmenjen
Simbol krilate strele takođe je izmenjen, iako ne puno. Logo
je na prvi pogled pojednostavljen i sada će biti prikazan u ravnom obliku, što
će češkom proizvođaču automobila omogućiti izražajniji rad sa bojama. „Ova
jednostavna dvodimenzionalna verzija efikasnija je posebno na mobilnim
uređajima i omogućava fleksibilnu integraciju u različite formate. Ovom
promenom ŠKODA odgovara na pomak prema još većoj digitalizaciji komunikacije.
Novi identitet uključuje i dve nove nijanse zelene, smaragdnu i električno
zelenu. Malo je brendova koji imaju zelenu boju tako utkanu u DNK kao ŠKODA.
Nove senke održavaju vezu sa istorijom, ali i osvežavaju dizajn i snažnije
aludiraju na elektromobilnost,“ kaže Petra Mackeová.
Ukupno 165 predloga
dizajna i više od godinu dana rada
Tim koji je radio na novom brend identitetu nije bio
mnogobrojan, ali je dobio podršku cele kompanije. Rad je trajao više od godinu
dana i prvobitno je radio sa ukupno 165 predloga, od kojih se postepeno
oblikovao uži izbor od tri. ŠKODA je zatim ove verzije podvrgla rigoroznom
testiranju, u kom je učestvovalo više od 2.200 ispitanika iz Češke, Nemačke,
Italije, Norveške, Indije i Izraela. Na osnovu njihovih povratnih informacija,
dizajn logotipa koji je sada predstavljen bio je pobednik.
Martin Pavlik
-Svaka promena je izazov. Prirodno je da neki ljudi ne
pozdravljaju promene, dok ih drugi podržavaju. U novom identitetu mišljenje
kupaca igra ključnu ulogu, što se temelji na vrednostima našeg brenda.
Istraživanja su pokazala da smo postigli uravnotežene i progresivne promene u novom
izgledu brenda, koje pre svega poštuju naše kupce i takođe odražavaju našu
strategiju - kaže Martin Pavlik.
Kupci i ljubitelji brenda ŠKODA postupno će se susretati sa novim logotipom. Prvo će se pojaviti na komunikacionim materijalima. Od 2024. godine logo će se takođe pojavljivati na novim modelima. Logotip i drugi elementi brenda takođe će se postepeno pojavljivati u infotainment sistemima automobila i u dilerstvima.
Komentari(0)