Novi Dacia Duster - Veran svom nasljeđu
Od kada je 2010. godine predstavljen po ceni gradskog automobila, Dacia Duster ne prestaje da potresa segment SUV-ova. Reč je o zaista revolucionarnom modelu
Sa ukupno više od 1,9 miliona prodatih primeraka, Duster od 2019. godine zauzima prvo mesto u prodaji privatnim kupcima na evropskom tržištu SUV-ova. Obnovljeni model verno prati stope svojih prethodnika. Njegova ciljna grupa su kupci koji traže udoban i privlačan SUV, ali i oni koji žele robustan i okretan terenac sa pogonom na sve točkove.
Savršen za mnoge
pustolovine
Novi Duster je i dalje revolucionarni porodični SUV, savršen
za svakodnevnu vožnju i pustolovine u divljini. Njegov vanvremenski dizajn,
posebno u pogledu svetala i prednje maske, čini ga još upečatljivijim, ali i
ekološki efikasnijim. Iznutra je opremljen povišenom središnjom konzolom sa
pomičnim naslonom za ruku, a dostupan je i sa dve varijante multimedijalnog
sistema sa 8-inčnim ekranom osetljivim na dodir kao i automatskim menjačem sa
dvostrukim kvačilom EDC. Svestraniji nego ikada, novi Duster dolazi u verzijama
sa pogonom na prednje ili sve točkove (u kombinaciji sa naprednim sistemom 4x4
Monitor). Novi Duster stiže na domaće u septembru ove godine.
Lionel Jaillet
-Duster je revolucionarni SUV marke Dacia. Od predstavljanja
2010. godine prodat je u nešto manje od dva miliona primeraka, a s vremenom je
postao zaštitni znak marke. Obnoviti takav model nije lak zadatak! Uzmimo za
primer Dusterovu siluetu koja oduševljava još od prvog pojavljivanja ovog
modela. Odlučili smo da napravimo određene promene kako bi delovala još
savremenije i svežije. Novi Duster uverljivo dokazuje svoj DNK i pripadnost
marki Dacia: on je esencijalan, robustan, ali i dalje dostupan svima - rekla je
Lionel Jaillet, potpredsednica Dacia Odeljenja za performanse proizvoda.
Predstavljen u
narandžastoj boji Arizona
Novi Duster, predstavljen u narandžastoj boji Arizona, diči
se savremenijim dizajnom. Međutim, poboljšanja u njegovom dizajnu nisu samo
estetska, već i funkcionalna jer mu garantuju veću aerodinamičnost i manju
potrošnju.
Novi prednji kraj
vozila
Obnovljeni model krasiće novi Dacijin vizuelni identitet
kakav smo već mogli da vidimo na novom Sanderu Stepway i Loganu. Nova dnevna
svetla u obliku slova Y inspirisala su izgled nove hromirane maske hladnjaka sa
3D uzorkom. Osim toga, savremeni redizajn prednjeg kraja dodatno je naglasio
Dusterovu posebnost. Prednja i zadnja svetla (ECOLED) sa tehnologijom bez
isključivanja odražavaju Dacijin svetlosni potpis. Duster je prvi Dacijin model
koji će biti opremljen LED pokazivačima smera. Reč je o tehnologiji koju
koriste i prednja kratka svetla (uz serijski dostupnu automatsku aktivaciju
dugih svetala) i svetla registarskih tablica. Osim niske potrošnje električne
energije, LED svetla poboljšavaju vidljivost za vozača i ostale učesnike u
saobraćaju, danju i noću.
Bolja aerodinamičnost i
veća efikasnost
Timovi dizajnera i inženjera su udružili snage kako bi
poboljšali aerodinamične karakteristike sa stilom. Dizajn novog zadnjeg
spojlera i novih 16-inčnih i 17-inčnih aluminijumskih naplataka je testiran u
vazdušnim tunelima. Pored toga su u novom modelu optimizovane emisije CO2 (novi
ležajevi točkova i gume, LED svetla) i koeficijent vazdušnog otpora (SCx).
Rezultat? Do 5,8 g niže emisije CO2 u verziji sa pogonom na sva 4 točka. S
obzirom da niže emisije CO2 znače i nižu potrošnju goriva, kupci će dvostruko
profitirati od poboljšanja u pogledu aerodinamičnosti.
Obnovljen putnički
prostor
Novi Duster garantuje veću udobnost svim svojim putnicima.
Još udobniji putnički prostor se može pohvaliti novim presvlakama, novim
naslonima za glavu kao i povišenom središnjom konzolom sa širokim i pomičnim
naslonom za ruku. Tu su i dve opcije multimedijalnog sistema sa novim 8-inčnim
ekranom osetljivim na dodir.
Veća udobnost
Novi Duster ima potpuno nove presvlake sedišta! Tkanina i
oblik naslona za glavu su još ergonomičniji i jednostavniji za održavanje. Osim
toga, uski dizajn naslona za glavu povećava vidljivost za putnike napred i
pozadi. Glavna novost u vozilu jeste povišena središnja konzola sa širokim i
pomičnim naslonom za ruku (do 70 mm). Na njoj su smešteni 1,1-litarski pretinac
koji se može zatvoriti i dve USB utičnice za putnike pozadi (u zavisnosti od
verzije).
Bogata serijska oprema
Nezavisno od nivoa opreme, serijska oprema uključuje putni
računar, sistem automatske aktivacije dugih svetala i ograničavač brzine sa
osvetljenim komandama na upravljaču. Automatski klima-uređaj sa digitalnim
ekranom, tempomat sa osvetljenim komandama na upravljaču, grejana prednja
sedišta i kartica „Slobodne ruke” su dostupni na određenim verzijama.
Dve opcije
multimedijalnog sistema
Pored audiosistema Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i
Bluetooth), dostupna su i dva nova, izuzetno praktična multimedijalna sistema:
Media Display i Media Nav. Na komandnoj tabli se sada nalazi i novi 8-inčni
ekran osetljiv na dodir. Multimedijalni sistem Media Display uključuje šest
zvučnika (dva dubokotonska zvučnika i dva visokotonska zvučnika napred),
digitalni radio, Bluetooth®, dve USB utičnice i funkciju replikacije ekrana
pametnog telefona povezanog kablom (funkcija je kompatibilna sa sistemima Apple
CarPlay® i Android Auto®). Na upravljaču su smeštene posebne komande glasovnih
naredbi koje omogućavaju vozaču da uz pomoć glasa upravlja asistentima Siri ili
Google Assistant.
Multimedijalni sistem Media Nav ima ugrađen sistem navigacije
i kompatibilan je sa sistemima Apple CarPlay® i Android Auto® sa kojima se može
povezati bežično. U kartici „Vozilo” na ekranu multimedijalnog sistema Media
Display ili Media Nav vozači mogu da provere efikasnost svoje vožnje, a u
verziji sa pogonom na sva 4 točka mogu da pristupe i podacima sistema 4x4
Monitor (visinomer, merač nagiba, kompas…).
Orginalni SUV
Veran svom nasleđu, Dacia Duster je pravi SUV za porodice i
terensku vožnju. Visokim razmakom od tla, novim gumama i posebnim sistemom 4x4
Monitor (za verziju sa pogonom na sve točkove) dokazuje nam da je spreman da
skrene izvan utabanih puteva.
Stvoren za bezbednu vožnju
Novi Duster je vaš svakodnevni saputnik, bilo na putu ili
izvan njega. To i dokazuje pravim terenskim karakteristikama koja vožnju čine
bezbrižnom - 217 mm razmaka od tla u verziji sa prednjim pogonom i 214 mm u
verziji sa pogonom na sve točkove, prelazni ugao od 21 inča, prilazni ugao od
30°, odlazni ugao od 34° C u verziji sa prednjim pogonom i 33° C u
verziji sa pogonom na sve točkove. Verzija sa prednjim pogonom je serijski
opremljena ekološkim gumama koje pomažu u smanjivanju emisije CO2, a otpor
kotrljanja je niži za 10 %. Gume koje se ugrađuju u verziju sa pogonom na
sve točkove ispunjavaju zvanične zahteve guma sa oznakom 3PMSF. Reč je o gumama
koje vrhunski prianjaju, što znači da vam više neće biti potrebne zimske gume.
Poboljšan 4X4 Monitor
Verzija sa pogonom na sve točkove je opremljena sistemom 4x4
Monitor. S obzirom da je kombinovan sa Multimedijalnim sistemom Media Display
ili Media Nav, sve važne informacije sistema se prikazuju direktno na
središnjem ekranu u vozilu. Merač bočnog nagiba: prikazuje vrednost bočnog
nagiba leve i desne strane vozila, a posebno je koristan pri vožnji neravnim
terenima.
Ugao nagiba - funkcija koristi podatke sistema za pomoć pri
kretanju na uzbrdici i prilagodljivog sistema za nadzor brzine na uzbrdici kako
bi upozorila vozača na strme nizbrdice i uzbrdice. Kompas: od sada aktivan i
kada je vozilo zaustavljeno, pomaže vam da se orijentišete uz pomoć magnetnih
polova. Visinomer - na jednoj strani ekrana prikazuje se nadmorska visina, dok
na drugoj možete pratiti putanju uzbrdica i nizbrdica na vašem putu. Nakon
terenske vožnje planinskim predelima, sistem 4x4 Monitor prikazuje sažetak
vašeg putovanja.
Ponuda motora je potpuno obnovljena
kako bi se osigurao užitak u vožnji i
smanjile emisije CO2. Novi Duster je sada dostupan sa 6-stepenim automatskim
menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC u kombinaciji sa motorom TCe 150, dok je
zapremina rezervoara za plin verzije ECO-G 100 povećan na 49,8 litara, što je
povećanje od 50 %.
Automatski menjač sa
dvostrukim kvačilom EDC
Verzija sa prednjim pogonom se može pohvaliti motorom TCe 150
kombinovanim sa 6-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC.
Osim što nudi udobnost i užitak automatskog menjača, ovaj menjač pomaže da se
smanje vrednosti potrošnje goriva i emisija CO2 i na taj način ih približiti
onima kod verzija sa ručnim menjačem. Automatski
menjač EDC (Efficient Dual Clutch) ima dva kvačila: jedno za neparne brzine (1,
3 i 5) i jedno za parne brzine (2, 4, 6 i za vožnju unazad). Promena stepena
prenosa se kontroliše pomoću električnih pokretača.
Njima, s druge strane, upravlja nadzorni računar koji
savršeno prilagođava prenosni odnos vozačevim zahtevima. Prilikom promene
stepena prenosa istovremeno se otpušta aktivirano kvačilo i na taj način se
aktivira kvačilo sledeće brzine. Promena stepena prenosa se odvija brzo i uz
neprekidnu isporuku obrtnog momenta. Budući da nema gubitka energije i naglih
trzaja motora, vozači će uživati u još većoj efikasnosti i udobnosti. Automatski
menjač sa dvostrukim kvačilom EDC podešava broj obrtaja motora kako bi vozilo
bilo u najvišem stepenu prenosa s obzirom na brzinu vožnje. Na taj način se
ujedno smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2.
Efikasni motori
Novi Dacia Duster se odlikuje sveobuhvatnom ponudom motora
prilagođenih svakodnevnoj upotrebi. Treba napomenuti da svi motori u ponudi
ispunjavaju zahteve norme Euro 6D Full.Dizel motor: dCi 115 (sa pogonom na
prednje ili sve točkove) kombinovan sa 6-stepenim ručnim menjačem.
Benzinski motori
TCe 90 (sa pogonom na prednje točkove) u kombinaciji sa
6-stepenim ručnim menjačem, TCe 130 (sa pogonom na prednje točkove) u
kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem, TCe 150 (sa pogonom na sve točkove)
u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem, TCe 150 (sa pogonom na prednje
točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim automatskim menjačem EDC, kao i dvogorivni
motor (benzinsko-plinski motor): ECO-G 100 (sa pogonom na prednje točkove) u
kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem.
ECO-G 100 - Dvogorivni
motor marke Dacia
Dacia je jedini proizvođač koji za sve svoje modele pokretane
termičkim motorom nudi i dvogorivni (benzinsko-plinski) motor ECO-G. ECO-G 100
je motor dokazane tehnologije. Pored toga se ugrađuje u fabrici, čime garantuje
sigurnost i pouzdanost. Period garancije proizvođača, servisni intervali i
kapacitet prtljažnika su jednaki onima kod verzija sa benzinskim motorom.
Rezervoar tečnog naftnog gasa (TNG) je ugrađen ispod podnice prtljažnika, na
mestu rezervnog točka.
Kada se pokreće na plin, novi Duster ECO-G u proseku ispušta
9,5 % manje emisija CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Osim toga,
dvogorivni motor povećava domet na 1235 km zahvaljujući rezervoarima sa
korisnom zapreminom od gotovo 100 litara: rezervoaru za benzin zapremine 50 l i
rezervoaru za tečni naftni gas zapremine 50 l (ukupne zapremine 62 litre).
Korisna zapremina rezervoara TNG-a je povećana za 16,2 l u poredjenju sa
prethodnom generacijom Dustera sa plinskim pogonom, što kao rezultat ima
povećanje dometa za više od 250 km.
Novi taster za odabir vrste pogona, diskretno pozicioniran
iza upravljača, je još ergonomičniji i bolje integrisan kako bi vozači mogli u
trenu da mu pristupe. Prebacivanje sa plinskog na benzinski pogon se odvija
automatski kada se rezervoar plina isprazni. Za još veću kontrolu, 3,5-inčni
TFT ekran putnog računara obaveštava vozača o nivou napunjenosti oba
rezervoara. Dacijini modeli sa benzinsko-plinskim pogonom su garancija
jednostavnosti upotrebe, užitka u vožnji, niskih emisija CO2 i vrhunskog
dometa. Vlasnici vozila sa dvogorivnim motorom u nekim zemljama ostvaruju i
pravo na poreske olakšice, kao što su niže cene goriva na benzinskim pumpama,
izuzeće od plaćanja takse za zagađenje i pristup zonama ograničenog saobraćaja.
Novi Duster obiluje nizom sistema za pomoć u vožnji od kojih su ograničivač
brzine i najnoviji sistem elektronskog nadzora stabilnosti (dostupni serijski)
i tempomat sa komandama na upravljaču (opcijai, u zavisnosti od nivoa opreme)
samo neki!
Sistem upozorenja na
vozilo u mrtvom uglu
Aktivan pri brzinama između 30 i 140 km/h, sistem upozorenja
na vozilo u mrtvom uglu upozorava vozača na opasnost od sudara sa drugim
vozilom u mrtvom uglu. Četiri ultrazvučna senzora (dva zadnja i dva prednja)
prepoznaju vozila (uključujući i vozila na dva točka) koja se kreću u vašem
mrtvom uglu. Ako senzori u mrtvom uglu otkriju drugo vozilo, uključiće se LED
svetlo u odgovarajućem retrovizoru.
Ako uključite pokazivače smera dok se u vašem mrtvom uglu
nalazi vozilo, LED svetlo u retrovizoru će vas upozoriti blinkanjem. Četiri
ultrazvučna senzora u zadnjem braniku vas upozoravaju zvučnim signalima na
moguće prepreke i tako olakšavaju manevrisanje. U zavisnosti od verzije, mogu
biti kombinovani sa prikazom zadnje kamere sa dinamičnim linijama vodiljama na
središnjem ekranu, kao i vizuelnim upozorenjima koja vas upozoravaju na blizinu
prepreke. Sistem održava pritisak na kočnici nekoliko sekundi kako bi sprečio
kretanje vozila unazad na uzbrdici, a vama pružio dovoljno vremena za
premeštanje stopala sa papučice kočnice na papučicu gasa.
Posebno koristan pri vožnji terenima ili strmim nizbrdicama,
ovaj sistem (kojim se upravlja preko kontrolne table) dozira snagu kočenja kako
bi sprečio proklizavanje i prilagodio brzinu od 5 do 30 km/h (u skladu sa
zahtevom vozača). Sistem radi u prvom stepenu prenosa i u stepenu prenosa za
vožnju unazad. Na vozaču je samo da okreće upravljač, a kočenje i ubrzavanje
može da prepusti vozilu.
Sistem kamera za prikaz iz više uglova (četiri kamere: jedna prednja, jedna zadnja i po jedna sa svake bočne strane) obaveštavaju vozača o njegovom okruženju. Bočne kamere ugrađene su ispod spoljašnjih retrovizora i prikazuju položaj prednjih točkova. Sistem je posebno koristan pri parkiranju i zahtevnim manevrima na terenu. Automatski se aktivira kada je uključen stepen prenosa za vožnju unazad, a vozači ga mogu uključiti i ručno – pritiskom na taster „MVC”. Na ekranu sistema navigacije istovremeno se prikazuje prikaz samo jedne kamere. Prebacivanjem u stepen za vožnju prema napred automatski se menja ugao kamere. Sistem se deaktivira ručno, pritiskom tastera „MVC”, ili automatski kada je brzina vožnje veća od 20 km/h.
Komentari(0)