Potpuno novi modeli Škoda Kodiaq i Superb dobili pet zvezdica na Euro NCAP-u
Najbolje ocene za potpuno nove modele Škoda Kodiaq i Superb! Oba su modela postigla maksimalnih pet zvezdica na nezavisnom referentnom testu sigurnosti pri sudaru Euro NCAP
Škoda Kodiaq je ostvario 84% ukupnog maksimalnog broja bodova, dok je Škoda Superb ostvarila 87%. Ovaj rezultat nastavlja niz najboljih ocena za češkog proizvođača automobila, čak i prema strožim kriterijumima ocenjivanja uvedenim 2023. Svaki novi Škoda model od 2008. postigao je ocenu od pet zvezdica.
Johannes Neft
-Sigurnost naših kupaca i svih ostalih učesnika u saobraćaju
naš je glavni prioritet. Stoga nam je drago da smo osvojili pet zvezdica za
drugu generaciju modela Škoda Kodiaq i četvrtu generaciju Škoda Superb na Euro
NCAP testu. Posebno smo ponosni na naše dobre rezultate za zaštitu odraslih i
dece. Činjenica da smo produžili našu uspešnu evidenciju ocenjivanja s pet
zvezdica za naša vozila čak i nakon što su 2023. uvedeni stroži parametri ispitivanja
potvrđuje našu jasnu predanost najvišim sigurnosnim standardima - rekao je Johannes
Neft, član uprave Škoda Auto za tehnički razvoj.
Najbolji rezultati za
zaštitu odraslih i dece
Prema strožim kriterijumima za 2023. koje je postavio
nezavisni Evropski program za ocenu novih automobila (Euro NCAP), nova Škoda
Superb i Volkswagen Passat – koje je Škoda Auto zajednički razvila u sklopu
Beta+ projekta – uz novu Škoda Kodiaq, dobili su pet zvezdica za zaštitu
odraslih i dece. Kodiaq je postigao 84% od ukupnog broja maksimalnih bodova,
postigavši 89% za zaštitu odraslih putnika, 83% za zaštitu dece, 82% za zaštitu
ranjivih učesnika u saobraćaju i 78% za sigurnosne sisteme. Superb je postigao
87% od ukupnog broja maksimalnih bodova, postigavši 93% za zaštitu odraslih
putnika, 87% za zaštitu dece, 82% za zaštitu ranjivih učesnika u saobraćaju i
80% za sigurnosne sisteme pomoći. Ova ocena pozicionira Superb kao drugi
najsigurniji automobil na Euro NCAP 2024 skali.
Visok nivo pasivne
sigurnosti u oba modela
Karoserija oba modela dizajnirana je prema najnovijim
standardima i uključuje komponente od toplo oblikovanog čelika visoke čvrstoće.
Ovaj se čelik uglavnom koristi na A i B stubovima, vatrozidu i konzoli tunela.
U slučaju nesreće, putnici u oba modela zaštićeni su ne samo krutom karoserijom
i velikim zonama gužvanja, već i sa do deset vazdušnih jastuka za Škoda Superb
i do devet vazdušnih jastuka za Škoda Kodiaq, uključujući centralni vazdušni
jastuk između prednjih sedišta u oba automobila.
Sveobuhvatni sistemi
pomoći poboljšavaju sigurnost
Brojni najsavremeniji sistemi pomoći u oba modela upozoravaju
vozača na moguće sudare u mnogim situacijama i aktivno pomažu u njihovom
sprečavanju ili minimiziranju posledica. To uključuje Front Assist s
prediktivnom zaštitom pešaka i biciklista, Side Assist uključujući upozorenje o
saobraćaju iza vozila, kao i Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Crossroad
Assist i Exit Warning. Travel Assist aktivno podržava vozača u uzdužnom i
bočnom upravljanju vozilom i, uz adaptivni tempomat (ACC), takođe uključuje
Adaptive Lane Assist s prepoznavanjem radova na putu, Crew Protect Assist,
Traffic Jam Assist i Emergency Assist. Novi nano radarski senzori smešteni u
desnom i levom uglu prednjeg branika dodatno poboljšavaju performanse sistema
pomoći kao što su Front Assist ili Crossroad Assist. Nano radarski senzori u
zadnjem braniku povećavaju domet Side Assista. Novi Attention and Drowsiness
Assist prati ponašanje vozača, procenjuje potencijalni nivo umora vozača i po
potrebi pokreće vizuelna i zvučna upozorenja u virtuelnom kokpitu.
Euro NCAP ocene od 1997.
godine
Osnovan 1997. sa sedištem u Leuvenu u Belgiji, Evropski program za ocenu novih automobila (Euro NCAP) je saradnja između ministarstava saobraćaja, automobilskih klubova, osiguravajućih kuća i istraživačkih instituta iz osam evropskih zemalja. Program uključuje sprovođenje testova sudara na trenutnim modelima vozila, procenu njihovih aktivnih i pasivnih sigurnosnih karakteristika, kao i njihovih kapaciteta za spašavanje i oporavak. Od 2020. kriterijumi se prilagođavaju svake tri godine, proširujući opseg tako da uključuju tercijarne sigurnosne aspekte kao što je karakteristika Hitnog poziva i širenje informacija o oštećenjima vozila za integrisane operacije spašavanja.
Komentari(0)