Pročitajte savete kako da udobno i bezbedno sedite u automobilu

Šta znači termin ’’potapanje’’, zašto u automobilu stavljate šaku iznad glave i kada nije dobro da dođete u kontakt sa vazdušnim jastukom? Koji je pravi način da sedite za volanom

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Iako većina vozača misli da zna kako da sedi u pravom položaju u automobilu, to obično nije tačno.

Robert Štastny

-Pravilno pozicioniranje tela je neophodno za bezbednu vožnju. Morate da budete u mogućnosti da dosegnete sve komande - posebno volan i pedale, bez potrebe da se istežete ili pravite neprirodne pokrete - kaže Robert Štastny, član Škoda tima za istraživanje bezbednosti na putevima. Važno je sedeti što uspravnije. Ponekad možete čuti da je važan pravi ugao naslona, ali to znači u odnosu na sedište, a ne u odnosu na pod - rekao je Štastny, objašnjavajući prvi važan princip.

Ni blizu ni daleko

Tri su razloga zbog kojih ne bi trebalo da „ležite“. Pored dobrog pogleda i gore pomenute kontrole automobila, važno je i zato što vas sigurnosni pojas ne može držati na mestu ako postoji razmak između vašeg tela i pojasa, jer telo ima tendenciju da sklizne ispod.

-Za to postoji čak i tehnički izraz ’’potapanje’’, kada telo prolazi napred ispod sigurnosnog pojasa, koji se zatim može da se zakači oko vrata, što može da uzrokuje davljenje - dodaje stručnjak.

Takođe, postoji i osnovno pravilo za uzdužno podešavanje sedišta - noge nikada ne smeju biti potpuno ispružene, čak i kada je pedala potpuno pritisnuta do poda. Noge moraju ostati bar malo savijene. Slična razmatranja treba imati u vidu i u odnosu na upravljač. Ne dozvolite da vam se ruke ’’zaključaju’’ u zglobovima. Ispravan način držanja volana je sa rukama u položaju „petnaest minuta do tri“. Ovaj položaj omogućava mnogo širi spektar manevara.

Današnji volani to olakšavaju zahvaljujući dizajnu - udubljeni su i prošireni na pravim mestima kako bi podržali dlan ruke. Ovo je važno izbor sigurnosti ako se aktivira vazdušni jastuk: jastuk silom pomera ruke u slobodan prostor sa strane. Podjednako je važno da ne budete previše blizu upravljača, a time i vazdušnom jastuku. Idealan položaj povezan je sa periodom aktiviranja vazdušnih jastuka, kako ne bi ostvarili kontakt sa telom kada počnu da se pune ili u tački maksimalne tvrdoće, već u tačnom trenutku kada počnu da su ispumpani.

Robert Štastny takođe nudi recept za idealnu udaljenost sedišta do volana - dok su leđa i obe lopatice udobno naslonjene na naslonu, ispruženu ruku držite ispred sebe, a zglob treba da bude postavljen na vrhu oboda upravljača. Zatim, kada uhvatite volan u pomenutom položaju „9 i 3“, ruke su vam savijene u laktovima.

-U isto vreme, važno je da imate na umu da noge držite dovoljno savijene, a to je uvek kompromis, jer su proporcije tela i udova različite - dodaje Štastny, dodajući da je dobar vodič da vidite kako sede lutke za ispitivanje sudara.

Bar do ušiju

Takođe je važno podešavanje naslona za glavu. - Ako veličina naslona za glavu i visina osobe dozvoljavaju, idealno je da vrh naslona za glavu bude visok kao vrh glave. Nije važno da li je naslon za glavu malo niži kada je putnik vrlo visok, ali vrh naslona za glavu nikada ne sme biti niži od vrha ušne školjke - savetuje stručnjak za bezbednost.

Poslednji aspekt podešavanja sedišta je visina, a ovde je pokazano da stisnuta pesnica treba da stane između vaše glave i plafona automobila. Na ovaj način se smanjuje mogućnost oštećenja gornjeg dela kičme ako se automobil prevrne.

Komentari(0)

sortiraj