Proizvodna Fabia protiv trkačke - koja je razlika
Iako je Škoda Fabia RS Rally2 sofisticiran reli automobil do poslednjeg šrafa, ima puno toga zajedničkog sa serijskim modelom. Uporedimo dva automobila
Kupci mogu da kupe četvrtu generaciju modela Fabia u elegantnoj i sportskoj verziji Monte Carlo prikazanoj na fotografijama. A profesionalni reli vozači mogu dobiti potpuno novu Fabia RS Rally2 koju je dizajnirao Škoda Motorsport tim. To je jedna od stvari koje su zajedničke proizvodnom i trkačkom modelu - možete biti ponosni vlasnik oba. Samo je cena drugačija. Iako je Fabia Monte Carlo jedan od najpristupačnijih Škoda sportskih automobila, s više od deset puta višom cenom Fabia RS Rally2 je najskuplji model koji možete kupiti od češkog proizvođača automobila. Uprkos razlici u ceni, ova dva automobila imaju mnogo toga zajedničkog.
Porodična sličnost
Jasna veza između dva modela je dizajn i struktura
karoserije.
-Pravila su stroga i zahtevaju da karoserija reli automobila
bude identična kao kod serijskog automobila. Jedini izuzetak od ovog pravila je
mogućnost proširenja automobila s branicima i spojlerima. Možemo da dodamo
spojlere i da izgradimo tunel za 4×4 pogon - objašnjava Aleš Rada,
rukovodilac inženjeringa trkačkih automobila u Škoda Motorsport timu. Reli
automobil ima koristi od krute karoserije proizvodnog tipa, što oba automobila
stavlja među najbolje u svojoj kategoriji u pogledu sigurnosnih performansi.
-Razvoj novog modela uvek nam daje priliku da koristimo neke
od karakteristika serijskog automobila - kaže objašnjava Rada. Dakle, šta je
nova Fabia RS Rally2 preuzela od proizvodnog modela, osim osnovne
konstrukcije i oblika? Ima isto duže međuosovinsko rastojanje kao i prethodna
generacija i šira je, što omogućava poboljšano težište. Fabia RS Rally2 takođe
ima koristi od izvrsne aerodinamike proizvodnog modela, iako su veće
dimenzije automobilu dale i veću prednju površinu. Osim branika, reli verzija
ima drugačije retrovizore. Trkački automobil ima i druge specifične
karakteristike, kao što su obavezna brava na poklopcu motora, „krovna
ventilacija“ za usmeravanje vazduha u unutrašnjost, bočne prozore od
polikarbonata i druge detalje. Točkovi su takođe drugačiji, a timovi biraju
određeni set koji odgovara uslovima određenog relija.
Kompletno renoviran enterijer
Dok spolja postoji značajna sličnost između trkačke i
serijske verzije modela Fabia, unutra bi bilo teško naslutiti da su srodni
modeli. Iako je osnovni položaj kontrolne table, na primer, suštinski identičan
zbog konstrukcije oba automobila, oprema u automobilu potpuno je drugačija,
naravno.
U trkačkom automobilu centralnu ulogu ima robustni sigurnosni
okvir koji štiti posadu. I premda serijski proizvedena sedišta u Monte
Carlo verziji imaju značajno bočno pomeranje i integrisane naslone za
glavu, trkačka sedišta mnogo su radikalnija u tom pogledu i opremljena su
obaveznim sigurnosnim pojasevima u šest tačaka.
Velike su razlike i u instrumentaciji, položaju ručice ručne
kočnice i sklopu papučice. Dok Fabia Monte Carlo pruža udobnost za svog vozača
i putnike, Fabia RS Rally2 sve podređuje performansama i maloj
težini. Ipak, neki detalji su ostali na istom mestu, kao što su ručke na
vratima ili logo na volanu. Ovo, inače, ima jednu vrlo važnu funkciju:
Promene ispod haube i
na drugim mestima
Postoji ogromna razlika između onoga što ćete pronaći ispod
školjki ova dva automobila, iako se motor trkačkog automobila mora bazirati na
jedinici masovne proizvodnje. „Svi delovi šasije u potpunosti potiču
iz našeg razvojnog centra – nemaju nikakve veze sa serijskim
modelom,“ kaže Aleš Rada. Prednja i zadnja osovina reli automobila moraju biti
McPherson-ove osovine. Serijska verzija ima ovakvu osovinu samo napred, dok se
pozadi osovina oslanjanja na zadnja ramena.
Kočnice su takođe različite, iako oba automobila imaju disk kočnice na obe osovine. Menjač je takođe proizvod razvoja Škoda Motorsport tima. Pored toga, sistem prenosa omogućava reli automobilu da postigne maksimalnu brzinu od oko 200 km/h, tako da masovno proizvedena Fabia Monte Carlo opremljena najsnažnijom 1.5 TSI (110 kW) jedinicom u ponudi zapravo može ići brže (maksimalna brzina od 222 km/h). S druge strane, sa svojim 1,6-litarskim motorom sa turbopunjačem, pogonom na sve točkove i 214 kW snage, reli automobil ima mnogo brže ubrzanje.
Komentari(0)