Restilizovani Dacia Duster stigao u Srbiju
Restilizovani Dacia Duster je stigao na naše tržište! Od kada je 2010. godine predstavljen po ceni gradskog automobila, Dacia Duster ne prestaje da potresa segment SUV-ova
Reč je o zaista revolucionarnom modelu! Sa ukupno više od 1,9 miliona prodatih primeraka, Duster od 2019. godine zauzima prvo mesto u prodaji privatnim kupcima na evropskom tržištu SUV-ova. Obnovljeni model verno prati stope svojih prethodnika. Njegova ciljna grupa su kupci koji traže udoban i privlačan SUV, ali i oni koji žele robustan i okretan terenac sa pogonom na sva 4 točka. Veran svom nasleđu, novi Duster je i dalje revolucionarni porodični SUV, savršen za svakodnevnu vožnju i pustolovine u divljini. Njegov svevremeni dizajn, posebno u pogledu svetala i prednje maske, čini ga još upečatljivijim, ali i ekološki efikasnijim.
Iznutra je opremljen
povišenom središnjom konzolom sa pomičnim naslonom za ruku, a dostupan je i sa
dve varijante multimedijalnog sistema sa 8-inčnim ekranom osetljivim na dodir
kao i automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC. Svestraniji nego ikada,
novi Duster dolazi u verzijama sa pogonom na prednje ili sva 4 točka (u
kombinaciji sa naprednim sistemom 4x4 Monitor). Novi Duster je prodaji u Srbiji
od septembra ove godine.
Lionel Jaillet
-Duster je
revolucionarni SUV marke Dacia. Od predstavljanja 2010. godine prodat je u
nešto manje od dva miliona primeraka, a s vremenom je postao zaštitni znak
marke. Obnoviti takav model nije lak zadatak! Uzmimo za primer Dusterovu
siluetu koja oduševljava još od prvog pojavljivanja ovog modela. Odlučili smo
da napravimo određene promene kako bi delovala još savremenije i svežije. Novi
Duster uverljivo dokazuje svoj DNK i pripadnost marki Dacia: on je esencijalan,
robustan, ali i dalje dostupan svima - kaže Lionel Jaillet, potpredsednica
Dacia Odeljenja za performanse proizvoda.
Novi Duster,
predstavljen u narandžastoj boji Arizona, diči se savremenijim dizajnom.
Međutim, poboljšanja u njegovom dizajnu nisu samo estetska, već i funkcionalna
jer mu garantuju veću aerodinamičnost i manju potrošnju.
Novi prednji kraj vozila
Obnovljeni model
krasiće novi Dacijin vizuelni identitet kakav smo već mogli da vidimo na novom
Sanderu Stepway i Loganu. Nova dnevna svetla u obliku slova Y inspirisala su
izgled nove hromirane maske hladnjaka sa 3D uzorkom. Osim toga, savremeni
redizajn prednjeg kraja dodatno je naglasio Dusterovu posebnost.
Novi svetlosni potpis
Prednja i zadnja
svetla (ECOLED) sa tehnologijom bez isključivanja karakterišu Dacijin svetlosni
potpis. Duster je prvi Dacijin model koji će biti opremljen LED pokazivačima
smera. Reč je o tehnologiji koju koriste i prednja kratka svetla (uz serijski
dostupnu automatsku aktivaciju dugih svetala) i svetla registarskih tablica.
Osim niske potrošnje električne energije, LED svetla poboljšavaju vidljivost za
vozača i ostale učesnike u saobraćaju, danju i noću.
Bolja aerodinamičnost i veća efikasnost
Timovi dizajnera i
inženjera su udružili snage kako bi poboljšali aerodinamične karakteristike sa
stilom. Dizajn novog zadnjeg spojlera i novih 16-inčnih i 17-inčnih
aluminijumskih naplataka je testiran u vazdušnim tunelima. Pored toga su u
novom modelu optimizovane emisije CO2 (novi ležajevi točkova i gume, LED
svetla) i koeficijent vazdušnog otpora (SCx). Rezultat? Do 5,8 g niže emisije
CO2 u verziji sa pogonom na sva 4 točka. S obzirom da niže emisije CO2 znače i
nižu potrošnju goriva, kupci će dvostruko profitirati od poboljšanja u pogledu
aerodinamičnosti.
Obnovljen putnički prostor
Novi Duster garantuje
veću udobnost svim svojim putnicima. Još udobniji putnički prostor se može
pohvaliti novim presvlakama, novim naslonima za glavu kao i povišenom
središnjom konzolom sa širokim i pomičnim naslonom za ruku. Tu su i dve opcije
multimedijalnog sistema sa novim 8-inčnim ekranom osetljivim na dodir. Novi
Duster ima potpuno nove presvlake sedišta! Tkanina i oblik naslona za glavu su
još ergonomičniji i jednostavniji za održavanje. Osim toga, uski dizajn naslona
za glavu povećava vidljivost za putnike napred i pozadi. Glavna novost u vozilu
jeste povišena središnja konzola sa širokim i pomičnim naslonom za ruku (do 70
mm). Na njoj su smešteni 1,1-litarski pretinac koji se može zatvoriti i dve USB
utičnice za putnike pozadi (u zavisnosti od verzije).
Nezavisno od nivoa
opreme, serijska oprema uključuje putni računar, sistem automatske aktivacije
dugih svetala i ograničavač brzine sa osvetljenim komandama na upravljaču. Automatski
klima-uređaj sa digitalnim ekranom, tempomat sa osvetljenim komandama na upravljaču,
grejana prednja sedišta i kartica „Slobodne ruke” su dostupni na određenim
verzijama. Pored audiosistema Dacia Plug & Music (radio, MP3, USB i
Bluetooth), dostupna su i dva nova, izuzetno praktična multimedijalna sistema:
Media Display i Media Nav. Na komandnoj tabli se sada nalazi i novi 8-inčni
ekran osetljiv na dodir.
Multimedijalni sistem
Media Display uključuje šest zvučnika (dva dubokotonska zvučnika i dva
visokotonska zvučnika napred), digitalni radio, Bluetooth®, dve USB utičnice i
funkciju replikacije ekrana pametnog telefona povezanog kablom (funkcija je
kompatibilna sa sistemima Apple CarPlay® i Android Auto®). Na upravljaču su
smeštene posebne komande glasovnih naredbi koje omogućavaju vozaču da uz pomoć
glasa upravlja asistentima Siri ili Google Assistant. Multimedijalni sistem
Media Nav ima ugrađen sistem navigacije i kompatibilan je sa sistemima Apple
CarPlay® i Android Auto® sa kojima se može povezati bežično.
U kartici „Vozilo” na
ekranu multimedijalnog sistema Media Display ili Media Nav vozači mogu da
provere efikasnost svoje vožnje, a u verziji sa pogonom na sva 4 točka mogu da
pristupe i podacima sistema 4x4 Monitor (visinomer, merač nagiba, kompas itd.).
Veran svom nasleđu, Dacia Duster je pravi SUV za porodice i terensku vožnju.
Visokim razmakom od tla, novim gumama i posebnim sistemom 4x4 Monitor (za
verziju sa pogonom na sve točkove) dokazuje nam da je spreman da skrene izvan
utabanih puteva.
Nove gume
Verzija sa prednjim
pogonom je serijski opremljena ekološkim gumama koje pomažu u smanjivanju
emisije CO2, a otpor kotrljanja je niži za 10 %. Gume koje se ugrađuju u
verziju sa pogonom na sve točkove ispunjavaju zvanične zahteve guma sa oznakom
3PMSF. Reč je o gumama koje vrhunski prianjaju, što znači da vam više neće biti
potrebne zimske gume. Verzija sa pogonom na sve točkove je opremljena sistemom
4x4 Monitor. S obzirom da je kombinovan sa Multimedijalnim sistemom Media
Display ili Media Nav, sve važne informacije sistema se prikazuju direktno na
središnjem ekranu u vozilu. Merač bočnog nagiba: prikazuje vrednost bočnog
nagiba leve i desne strane vozila, a posebno je koristan pri vožnji neravnim
terenima. Ugao nagiba: funkcija koristi podatke sistema za pomoć pri kretanju
na uzbrdici i prilagodljivog sistema za nadzor brzine na uzbrdici kako bi
upozorila vozača na strme nizbrdice i uzbrdice.
Kompas od sada
aktivan i kada je vozilo zaustavljeno, pomaže vam da se orijentišete uz pomoć
magnetnih polova. Visinomer: na jednoj strani ekrana prikazuje se nadmorska
visina, dok na drugoj možete pratiti putanju uzbrdica i nizbrdica na vašem
putu. Nakon terenske vožnje planinskim predelima, sistem 4x4 Monitor prikazuje
sažetak vašeg putovanja. Ponuda motora je potpuno obnovljena kako bi se
osigurao užitak u vožnji i smanjile
emisije CO2. Novi Duster je sada dostupan sa 6-stepenim automatskim menjačem sa
dvostrukim kvačilom EDC u kombinaciji sa motorom TCe 150, dok je zapremina
rezervoara za plin verzije ECO-G 100 povećan na 49,8 litara, što je povećanje
od 50 %.
Automatski menjač s dvostrukim kvačilom
Verzija sa prednjim
pogonom se može pohvaliti motorom TCe 150 kombinovanim sa 6-stepenim
automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom EDC. Osim što nudi udobnost i
užitak automatskog menjača, ovaj menjač pomaže da se smanje vrednosti potrošnje
goriva i emisija CO2 i na taj način ih približiti onima kod verzija sa ručnim menjačem. Automatski menjač EDC
(Efficient Dual Clutch) ima dva kvačila: jedno za neparne brzine (1, 3 i 5) i
jedno za parne brzine (2, 4, 6 i za vožnju unazad). Promena stepena prenosa se
kontroliše pomoću električnih pokretača. Njima, s druge strane, upravlja
nadzorni računar koji savršeno prilagođava prenosni odnos vozačevim zahtevima.
Prilikom promene stepena prenosa istovremeno se otpušta aktivirano kvačilo i na
taj način se aktivira kvačilo sledeće brzine. Promena stepena prenosa se odvija
brzo i uz neprekidnu isporuku obrtnog momenta. Budući da nema gubitka energije
i naglih trzaja motora, vozači će uživati u još većoj efikasnosti i udobnosti. Automatski
menjač sa dvostrukim kvačilom EDC podešava broj obrtaja motora kako bi vozilo
bilo u najvišem stepenu prenosa s obzirom na brzinu vožnje. Na taj način se
ujedno smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2.
Efikasni motori
Novi Dacia Duster se
odlikuje sveobuhvatnom ponudom motora prilagođenih svakodnevnoj upotrebi. Treba
napomenuti da svi motori u ponudi ispunjavaju zahteve norme Euro 6D Full. Dizel
motor: dCi 115 (sa pogonom na prednje ili sve točkove) kombinovan sa 6-stepenim
ručnim menjačem
Benzinski motori:
-TCe 90 (sa pogonom
na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem
-TCe 130 (sa pogonom
na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem
-TCe 150 (sa pogonom
na sve točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem
-TCe 150 (sa pogonom
na prednje točkove) u kombinaciji sa 6-stepenim automatskim menjačem EDC
Dvogorivni motor
(benzinsko-plinski motor): ECO-G 100 (sa pogonom na prednje točkove) u
kombinaciji sa 6-stepenim ručnim menjačem.
ECO-G 100 – Dvogorivni motor marke Dacia
Dacia je jedini
proizvođač koji za sve svoje modele pokretane termičkim motorom nudi i
dvogorivni (benzinsko-plinski) motor ECO-G. ECO-G 100 je motor dokazane
tehnologije. Pored toga se ugrađuje u fabrici, čime garantuje sigurnost i
pouzdanost. Period garancije proizvođača, servisni intervali i kapacitet
prtljažnika su jednaki onima kod verzija sa benzinskim motorom. Rezervoar
tečnog naftnog gasa (TNG) je ugrađen ispod podnice prtljažnika, na mestu
rezervnog točka.
Kada se pokreće na
plin, novi Duster ECO-G u proseku ispušta 9,5 % manje emisija CO2 od
ekvivalentnog benzinskog motora. Osim toga, dvogorivni motor povećava domet na
1235 km zahvaljujući rezervoarima sa korisnom zapreminom od gotovo 100 litara:
rezervoaru za benzin zapremine 50 l i rezervoaru za tečni naftni gas zapremine
50 l (ukupne zapremine 62 litre). Korisna zapremina rezervoara TNG-a je
povećana za 16,2 l u poredjenju sa prethodnom generacijom Dustera sa plinskim
pogonom, što kao rezultat ima povećanje dometa za više od 250 km. Novi taster
za odabir vrste pogona, diskretno pozicioniran iza upravljača, je još
ergonomičniji i bolje integrisan kako bi vozači mogli u trenu da mu pristupe.
Prebacivanje sa plinskog na benzinski pogon se odvija automatski kada se rezervoar plina isprazni. Za još veću kontrolu, 3,5-inčni TFT ekran putnog računara obaveštava vozača o nivou napunjenosti oba rezervoara. Dacijini modeli sa benzinsko-plinskim pogonom su garancija jednostavnosti upotrebe, užitka u vožnji, niskih emisija CO2 i vrhunskog dometa. Vlasnici vozila sa dvogorivnim motorom u nekim zemljama ostvaruju i pravo na poreske olakšice, kao što su niže cene goriva na benzinskim pumpama, izuzeće od plaćanja takse za zagađenje i pristup zonama ograničenog saobraćaja.
Komentari(0)