Smelo ili tradicionalno - Kako se biraju boje za automobile

Škoda automobili kupcima nude široku paletu boja karoserije. Raspon se razlikuje od modela do modela, ali uvek postoje i tradicionalne i atraktivne boje

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ima ljudi koji kažu da automobile razlikuju samo po boji. Što da ne? U ponudi brenda Škoda bi sigurno pronašli nešto što im se sviđa. Češki proizvođač automobila kupcima nudi nekoliko desetina različitih boja karoserije zahvaljujući opciji individualne šeme boja Fleet Box. Standardni portfolio već uključuje upečatljive i odvažne nijanse koje se izdvajaju iz gomile. To su nijanse boja koje Škoda često koristi za lansiranje i prezentaciju novih modela, poznate kao „hero“ boje i dizajnirane su da privuku pažnju.

-Svrha im je da privuku pažnju i kupce na našu web stranicu ili u zastupništvo. Kupac može da odabere i neku drugu boju, ali prepoznatljiva boja pomaže nam da im predstavimo automobile - kaže Katerina Vranova, rukovodilac sektora za dizajn boja i paketa opreme, koja je odgovorna za pripremu boja eksterijera.

-Naravno, razvoj svake boje je finansijski zahtevan proces, tako da je manje popularna boja stoga naizgled manje isplativa za proizvođača automobila. Ali kada privuče pažnju, obavlja nevidljiv posao - objašnjava Vranova.

Lista boja predstavljenih sa novim proizvodima pokazuje koliko su privlačne. Na primer, ŠKODA KUSHAQ – SUV za indijsko tržište – privukao je pažnju svojom atraktivnom bojom Honey narandžastom, dok je limuzina SLAVIA bila obojena u Crystal plavu. Inače, ove dve boje (zajedno sa Tornado crvenom) ekskluzivne su za indijsko tržište. Novi evropski modeli takođe imaju prepoznatljive boje: nova ŠKODA FABIA, na primer, često je prikazana u Phoenix narandžastoj boji, dok je sportska MONTE CARLO varijanta u Velvet crvenoj. A električni ENYAQ COUPE RS iV dolazi u živopisnoj nijansi Mamba zelene boje, koja je kasnije krasila ŠKODA FABIA RS Rally2 na premijeri. Ova boja se može naručiti i za model OCTAVIA RS. Neke od ovih boja kasnije će se pojaviti na više modela, ali obično ne u celoj paleti modela. Postoji i razlog za to. „Upečatljive boje obično su uspešnije na manjim modelima koje kupuju mlađi kupci, dok se na većim automobilima kupci obično opredeljuju za tradicionalnije nijanse“, objašnjava Maria Kertzscher, stručnjak za razvoj boja karoserije.

Trendovi i tehnologije

Prema Marie i Kateřini, pronalaženje pravih nijansi za karoserije automobila stalan je proces.

-Inspiracija je svuda oko nas, a trendovi se menjaju i prilagođavaju - kaže Vranova.

Maria Kertzscher

- Kada tražimo adekvatne nijanse za naše automobile, uzimamo u obzir brojne činioce, od trendova kada su u pitanju boje i materijali u drugim industrijama, do toga jesu li ti trendovi i njima pridružene nijanse uopšte prikladni za automobile i odgovaraju li Škoda brend identitetu i automobilima, koliko tehnički zahtevna može biti upotreba određene boje - objašnjava Maria Kertzscher.

Uvođenje nekih boja u serijsku proizvodnju može biti vrlo izazovno. Na primer, trenutno su u modi razne mat nijanse ili boje koje se nanose u više slojeva. A nanošenje ovakvog „kaputa“ na automobil produkcijski je puno zahtevnije od konvencionalnog lakiranja koje je, što se same boje tiče, u suštini proces u jednom koraku. „Tražimo veću fleksibilnost u ovom području kako bismo mogli da koristimo raznovrsnije i često neobične boje u praksi pod povoljnijim uslovima,“ kaže Maria Kertzscher. Zanimljivo je da se trendovima ne prilagođavaju samo hrabre boje koje su možda u modi tek nekoliko sezona, već i tradicionalne nijanse. Jednostavno rečeno, bela ne ostaje ista bela tokom vremena, a isto važi i za nijanse sive, srebrne ili čak crne. U praksi se i oni mogu primeniti na razne načine. Zamislite samo kolika razlika može biti između metalik crne i mat crne. ŠKODA u tom pogledu pokušava da postavi ton u automobilskoj industriji, otuda i te karakteristične boje i boje specifične za određena tržišta ili modele.

Češki proizvođač automobila u načelu ne testira boje na svojim kupcima. Uglavnom se oslanja na osećaj, intuiciju i iskustvo svog Color&Trim tima. „Kupci obično vide novu boju tek s dolaskom modela na kom je lansiramo. To je rizik koji preuzimamo,“ smeši se Kateřina Vránová. Ponekad, međutim, kompanija unapred „oseti“ određene trendove boja i mogućnosti za dalji razvoj, na primer kada predstavlja koncepte dizajna. „Na neke se boje treba malo navići pre nego što ljudima počnu da se sviđaju“, objašnjava Kateřina Vránová.

Ukus se menja s vremenom i od tržišta do tržišta

Boje koje ŠKODA nudi na određenim modelima nisu određene samo trenutnim trendovima i opštim ukusima kupaca, već i specifičnim karakteristikama pojedinih tržišta. „Na boje i način na koji se one percipiraju utiču brojni činioci. To uključuje kulturno i geografsko okruženje. Jedan faktor koji sigurno ne shvatamo olako je uticaj sunca,“ objašnjava Maria Kertzscher.

U Indiji, češki proizvođač automobila ne nudi tradicionalnu crnu, koja je jedna od najpopularnijih boja u Evropi, na primer. To je uglavnom iz praktičnih razloga, jer bi crni automobil jednostavno postao prevruć u lokalnom okruženju, a kupci preferiraju bele automobile. Sunce daje nekim nijansama priliku da se stvarno istaknu: to je opet razlog zašto ŠKODA nudi tri ekskluzivne svetle i odvažne boje u Indiji.

Težak je posao razviti boju koja će dugoročno dobro funkcionisati na celokupnoj ponudi modela i na različitim tržištima. To je puno komplikovanije nego smišljati „moderne“ boje za određene modele. Color&Trim sektor radi u saradnji sa dizajnerima eksterijera na razvoju boja. Od samog početka, prve skice automobila su fino podešene kako bi odgovarale određenim nijansama. Na kraju procesa imenuje se konačna boja kako bi je kupac mogao odabrati u katalogu.

-Konačna odluka je na marketinškom sektoru, ali inspiracija dolazi od nas i često na kraju koristimo ime sa kojim interno radimo u našem sektoru od početka razvoja boje. Mamba zelena ili Graghite siva primeri su toga - kaže Katerina Vranova.

Komentari(0)

sortiraj