Toyota nastavlja snažan rast na srpskom tržištu – Najviša pozicija u Srbiji do sada
Toyota Srbija prodala je 2770 vozila u 2022. godini i tako postavila novi rekord na srpskom tržištu
S tržišnim učešćem od 10,2% u putničkom segmentu Toyota je zauzela drugo mesto, dok je na ukupnom tržištu treća s udelom od 9,1%. Sa 803 prodata vozila, hibridno-električni pogon učestvovao je sa 29 odsto u ukupnom plasmanu. U Srbiji je prošle godine novoregistrovano 28.835 putničkih i lakih komercijalnih vozila, što je pad od preko 5% u odnosu na 2021.
Toyota Srbija nastavlja sa snažnim rastom na srpskom
tržištu, uprkos smanjenju ukupnog tržišta i poteškoćama koje su sustigle kompletnu
auto-industriju, od poremećaja u lancu snabdevanja do poskupljenja sirovina i
nestašice pojedinih vitalnih delova (poput poluprovodnika). Broj
novoregistrovanih Toyota u Srbiji porastao je za čak 28% tokom prošle godine,
na 2634 vozila, uprkos padu ukupnog tržišta za 5,35%.
Robert Lukić
-Iza nas je zaista još jedna veoma uspešna godina. Ne
samo da je 2022. bila najbolja za Toyotu u Srbiji do sada, već smo rekordnu
prodaju ostvarili uprkos svim izazovima koji pritiskaju kompletnu auto-industriju
već duže vreme. Dostići 10,2 odsto u putničkom segmentu i držati čvrsto drugu
poziciju na tržištu, uprkos svim izazovima, jeste rezultat na koji smo izuzetno
ponosni. Međutim, to nas i dodatno obavezuje da taj rast ispratimo uslugom na
koju su naši klijenti navikli godinama unazad – rekao je Robert Lukić, direktor
Toyote Srbija.
Toyota je u Srbiji najviše
porasla u putničkom segmentu
Toyota je u Srbiji najviše porasla u putničkom
segmentu, gde je broj novoregistrovanih automobila dostigao 2326 jedinica (čak 36,5%
više nego prethodne godine), čime je ostvareno rekordno tržišno učešće u
segmentu od 10,2 odsto. Najprodavaniji model je Corolla sa 863 vozila (od toga Sedan
verzija 648), a najprodavaniji model s hibridno-električnim pogonom je RAV4 sa
257 primeraka. S druge strane, plasman komercijalnih vozila bio je nešto slabiji
jer je tokom 2022. prodato 308 jedinica (-13,3% u odnosu na 2021. godinu).
Sa 2634 vozila, udeo Toyote na ukupnom tržištu u
Srbiji narastao je na 9,1 odsto, što je vozila ove marke dovelo do plasmana na treće
mesto.
Da podsetimo, Toyota Motor Europe (TME) u 2022. zadržala
je drugu poziciju na evropskom tržištu putničkih automobila i ujedno ostvarila
rast učešća za 0,9 procentnih poena na rekordnih 7,3 odsto.
Toyota Srbija – najvažniji podaci za period januar –
decembar 2022:
-Ukupna prodaja: 2770 vozila
-Ukupan broj novoregistrovanih Toyota: 2634 (+28% u
odnosu na 2021.)
-Broj novoregistrovanih Toyota (putnička vozila): 2326
(+36,5%)
-Broj novoregistrovanih Toyota (komercijalna vozila): 308
(-13,3%)
-Najprodavaniji modeli: gama Corolla (863), Yaris (476),
RAV4 (363)
-Najprodavaniji elektrifikovani modeli: RAV4 Hybrid (257),
Corolla Hybrid (152), C-HR Hybrid (105)
-Ukupna prodaja elektrifikovanih modela: 803 (-5,2% u
odnosu na 2021.).
-Učešće elektrifikovanih vozila u ukupnoj prodaji: 29%
Komentari(0)