Trijumf turizma - Završen uspešan sajam
Ove godine Sajam turizma i Sajam HORECA-OPREMA obišlo 42.453 posetilaca
Najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i regionu, 45. Međunarodni sajam turizma i 19. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme HORECA-OPREMA, opravdala je očekivanja posetilaca, učesnika i brojnih turističkih profesionalaca, i nagovestila ulazak u novu eru razvoja turizma. Ove godine Sajam turizma i Sajam HORECA-OPREMA obišlo 42.453 posetilaca.
Od prvog dana sajma vladalo je veliko interesovanje
posetilaca, a svakog dana pojedinačno bilo je više posetilaca nego prošle
godine. Među posetiocima, ali i izlagačima vladala je festivalska atmosfera
koja je odražavala zadovoljstvo, inspiraciju i dobru energiju pod kupolama
Beogradskog sajma. Ovogodišnji događaj beleži i rekordan broj poslovnih susreta
u programu B2B, preko 500 održanih sastanaka organizovanih u saradnji Privredne
komore Srbije, Beogradskog sajma i Evropske mreže preduzetništva. Ovaj
program privukao je veliki broj učesnika iz različitih sektora turizma, a
izvanredan rezultat je snažan indikator potencijala za dalji razvoj saradnje i
partnerstava u turističkom sektoru.
Pod sloganom „Avantura počinje ovde!“ u halama 1, 1A,
2A, 2C i 4 predstavljena je celokupna turistička privreda, noviteti i
trendovi u turističkom, hotelskom i ugostiteljskom biznisu, a okupljeni su svi
renomirani domaći i strani učesnici, institucije, kompanije, stručnjaci, kao i
veliki broj zainteresovanih posetilaca, zaljubljenika u putovanja.
Na Sajmu turizma učestvovalo je preko 400 izlagača,
turističkih agencija, organizacija i hotela iz više od 27 zemalja. Grčka,
zemlja partner ovogodišnjeg Sajma turizma, izazvala je očekivano veliko
interesovanje posetilaca kao ubedljivo najtraženije tržište za građane Srbije
koji letuju u inostranstvu.
Prvi put na sajmu nastupili su Kambodža, Ekvador, Sveta
Lucija, Libija, a zemlje koje su se vratile i ponovo učestvovale su
ostrva Indonezija, Kuba i Sao Tome i Principe. Popularne i omiljene
destinacije kontinuirano prisutne na sajmu bile su tu i ove
godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis, Bugarska, Slovenija, Bosna i
Hercegovina, Hrvatska, Mađarska, Kamerun, Gabon, Namibija i Kipar. Moderan
evropski sajam sa biznis orijentacijom, Sajam turizma u Beogradu ostao je
centralni godišnji događaj gde se prezentuju razvojni planovi, vredne
investicije i kapitalni projekti, potpisuju sporazumi i protokoli o saradnji.
45. Međunarodni sajam turizma svečano je
otvorio predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić rečima o snažnoj
vezi Srbije i Grčke, ali je govorio i o razvoju srpskog turizma u budućnosti,
investicije u razvoj i hotelske kapacitete, kao i ključnom događaju EXPO 2027,
koji menja budućnost naše zemlje. Hala 4 Beogradskog sajma i ove godine bila je
hala Srbije, a interesovanje koje je vladalo za domaće destinacije nagoveštava
uspešnu turističku godinu. Turistička organizacija Srbije (TOS) nastupila
je pod sloganom „SRBIJA. Doživi!“ (eng. „Experience!
SERBIA“). Posebnu pažnju posvetila je promociji dve nove publikacije „Moj
Dunav“ i „Uporišta duhovnosti“, uz težnju da se pokaže bogatstvo raznolikosti
Srbije. Uz niz različitih atrakcija, primenom virtuelne inteligencije i novih
trendova, ali i predstavljanja starih zanata, kroz različite aktivacije, svaki
posetilac mogao je da ponese uspomenu sa Sajma turizma, kao podsetnik gde će
putovati u Srbiji ove godine.
Turistička organizacija Beograda (TOB) promovisala je
ukupnu turističku ponudu srpske prestonice i sadržaje koje nudi svih 17
beogradskih opština, a tokom sajma potpisan je protokol o saradnji sa
preduzećem „EXPO 2027“. U paviljonu Pokrajinskog sekretarijata za privredu i
turizam u hali 1, Vojvodina, kao turistička destinacija, predstavljena je
kroz tematske celine vino, hrana i manifestacije koje se tokom godine održavaju. „Vinska
ulica“ okupila je istaknute vinarije i proizvođače vina i grožđa iz
fruškogorskog vinogorja i drugih vinskih regija AP Vojvodine. Zapažen nastup i
veliko interesovanje posetilaca bilo je na štandu Turističke organizacije
Zlatibor, koja je ove godine prvi put samostalno organizovala sajamski nastup.
Paralelno sa Sajmom turizma u halama 2A i 2C Beogradskog
sajma uspešno je održan i 19. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske
opreme HORECA-OPREMA, koji je ispratio pozitivan trend i rad u HORECA sektoru
i hotelskoj i ugostiteljskoj industriji danas, koja je jedna od najdinamičnijih
i najrasprostranjenijih industrija u svetu. Pod sloganom „Poslužite
se“ sajam je okupio brojne domaće i inostrane kompanije iz najrazličitijih
oblasti vezanih za ugostiteljske delatnosti, koje svaku turističku ponudu dižu
na viši nivo – proizvodnja, distribucija i prodaja hotelskog i ugostiteljskog
nameštaja, oprema za kuhinje, restorane i barove, kao i uslužne delatnosti, IT
rešenja i nove mogućnosti efikasnijeg poslovanja, snabdevanja i funkcionisanja
ugostiteljskih objekata.
Interaktivne prezentacije na štandovima, demonstracije
ugostiteljskih veština, pravljenje sladoleda i koktela uživo na najmodernijoj
opremi i degustacija proizvoda, i ove godine privukli su pažnju publike i
stručne javnosti. Beograd je tokom četiri sajamska dana bio turistički centar
sveta i grad kosmopolitskog duha, što je uz brojne prateće događaje, promocije,
prezentacije i konferencije rezultiralo velikom pažnjom javnosti i predstavnika
medija, gde je Sajam turizma bio jedna od ključnih tema. Akreditovano je
oko 1.000 novinara iz dvadesetak zemalja.
Na ovoj uspešnoj velikoj turističkoj sajamskoj manifestaciji bili smo svedoci inspirativnih putovanja, inovativnih ideja i nezaboravnih iskustava. Kroz raznovrsnost ponude i bogatstvo destinacija, jasno je da putovanja imaju moć da nas povežu, obogate i inspirišu. Sveukupno, uspeh Sajma turizma ogleda se ne samo u broju posetilaca i izlagača, već i u dubini veza koje su stvorene tokom događaja, a koje su zalog za budućnost i naredno izdanje sajma.
Komentari(0)