Tržište novih vozila u Srbiji u prvih šest meseci ove godine zabeležilo značajan rast
Prodaja novih putničkih automobila (kategorija M1) i lakih komercijalnih vozila (kategorija N1) u Srbiji u prvih šest meseci ove godine porasla je za 21,18 odsto u odnosu na isti period 2023. godine
Prema podacima o broju prvi put registrovanih vozila u Srbiji koje je Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova dobila od MUP-a Srbije i partnera Cube team-a, u našoj zemlji je od 1. januara zaključno sa 30. junom prodato 18.256 vozila (putnička i laka komercijalna vozila) što je za 3.191 vozilo više nego u 2023. kada je u istom periodu prodato 15.065 vozila.
U ovoj godini najviše vozila, gledajući po mesecima, prodato
je u aprilu 4.351, a najmanje u januaru 1995. Računajući ukupno prodata
putnička vozila i laka komercijalna vozila Škoda je i dalje
najprodavaniji brend sa 3.573 vozila. Na drugom mestu po prodaji u prvih šest
meseci 2024. je Toyota sa 1.667 prodatih vozila. Na trećem mestu je Folksvagen
sa 1.333 prodatih vozila. Slede Citroen sa 1.170 i Reno sa 1.119.
Prodaja putničkih vozila u prvih šest meseci ove godine
dostigla je 15.158 jedinica, što je u odnosu na prvu polovinu 2023. kada je
prodato 12.664 putničkih vozila više za 2.474 automobila što predstavlja
respektabilan rast od 19.69 odsto. U aprilu je prodato najviše - 3.748, a
najmanje u januaru - 1.519 automobila. Škoda je i u ovoj kategoriji bio brend
koji su najviše kupovali naši sugrađani sa 3.414 isporučenih i registrovanih
putničkih vozila. Toyota je prodala 1.525 automobila, Folksvagen 943, Reno 907,
Hyundai 844, KIA 822, sledi BMW sa 798, Dačija sa 786.
Kada se posmatraju samo Laka komercijalna vozila (LKV) rast
prodaje u prvih šest meseci je veoma značajan jer je registrovano 3.098 ovih
vozila što je za 697 više nego u istom periodu prošle godine kada je prodato
2.401 vozilo što u procentima iznosi 29.03 odsto. Prvi brend po šestomesečnom
pregledu prodaje LKV u ovoj godini je Citroen sa 797 vozila. FIAT sa 483
prodata je na drugoj poziciji, Folksvagen 390 na trećoj. Slede Opel sa 258,
Reno sa 212. Prodaja dvotočkaša i dalje raste neverovatnim tempom u
Srbiji. U proteklih šest meseci prodato je 3.222 motocikla što je za 52,12
odsto više nego prošle godine, januar- jun, kada je prodato 2.118 ovih
dvotočkaša.
Pregled prodaje vozila
po vrsti goriva
Kada je reč o vrsti goriva za koje su se kupci najčešće
odlučivali kod putničkih vozila ubedljivo prvi izbor su benzinski motori
sa procentom od 48,33 odsto. Hibridni pogon kombinacija benzin-struja je na
drugoj poziciji sa 21,50 odsto (zanimljivo je da raste i broj prodatih vozila
sa hibridnim pogonom dizel-struja pa je i njihov udeo dostigao 7,68 odsto
tržišta). Dizelaši su na trećem mestu sa 19,53 odsto. Putnička vozila sa
"fabričkim plinom", ugrađenim pogonom na TNG i benzinkim motorom
zauzela su 2,10 odsto tržišta. Samo na električni pogon prodato je 116
putničkih vozila.
Kada je reč o pogonu lakih komercijalnih vozila kupci u
Srbiji i dalje najviše kupuju vozila sa pogonom na dizel - 57,59 odsto ali i tu
se primećuje pad u odnosu na prošlu godinu od 2,03 odsto. Pogon na benzin kod
LKV je u konstantnom rastu, udeo na tržištu je 19,82 odsto, a godišnji rast čak
92,48 odsto što pokazuje trend promene shvatanja kupaca. Pogon benzin - gas je
i dalje veoma popularan kod kupaca LKV i dostiže 15,95 odsto tržišta. Hibridni
pogon benzin - gas na tržištu LKV u Srbiji u prvih šest meseci zauzima 3,10
odsto.
Prodato je i 102 laka komercijalna vozila sa pogonom na
električnu energiju. Podaci Cube team-a zasnovani na broju registrovanih vozila
pokazuju i da je pored pomenutog broja LKV, putničkih vozila, motocikala
prodato i 210 autobusa, 2 laka četvorocikla, 915 mopeda, 2 motokultivatora,
2.957 priključnih vozila, 144 priključna vozila za traktor, 228 radnih mašina,
819 teretnih vozila, 999 teških četvorocikala,118 teških tricikala i 779
traktora. Ukupno je prodato 28.651 vozilo u prvih šest meseci ove godine.
SUV vozila najprodavanija
SUV vozila (mala, srednja i velika) su ubedljivo
najprodavanija kada se uporede vozila po klasama, u prvih šest meseci 2024. Srednji
SUV zauzima čak 23,12 odsto tržišta, mala SUV vozila 12,37 odsto i velika SUV
vozila 6,63 odsto. Ukupno SUV vozila su zauzela po prodaji u ovom peariodu
42,12 odsto tržišta u Srbiji. Vozila C klase (C1+C2) imaju tržišno učešće od
19,53 odsto, B klase 9,75 odsto, D klase (D1+D2) 3,95 odsto, A klase 2,45
odsto.
Premium segment na
dlanu
Najprodavaniji putnički automobili u takozvanom premium
segmentu su bili BMW sa 798 prodatih vozila u ovom periodu, Mercedes- Benz 478,
Audi je prodao 470, Volvo 192, Land Rover 96, Porsche 72, Maserati 15, Leksus
12, Jaguar 9, Lamborghini 5, Ferari 3, Bentli 2, Rols- Rols 1 vozilo.
Komentari(0)