U četvrtak počinje 44. Sajam turizma i Sajam Horeca-Oprema
U četvrtak počinje Sajam turizma - Kina zemlja partner, 350 izlagača iz zemlje i inostranstva, više od 30 zemalja, 8 premijerno
Na Beogradskom sajmu najavljena je najznačajnija turistička manifestacija u zemlji i regionu, 44. Međunarodni sajam turizma.Pod sloganom „Kad je odmor nije teško“ od 23. do 26. februara 2023. godine u halama 1, 1A i 4 predstavće se oko 350 izlagača iz 33 države, među kojima je i osam novih država sa afričkog kontinenta. Zemlja partner 44. Sajma turizma je Narodna Republika Kina, sa kojom Srbija ima izvanredne partnerske odnose u privredi, kulturi i drugim oblastima, a ovogodišnji sajam biće prilika da se, uz pomoć i podršku Ministarstva za turizam i omladinu Srbije, unapredi turistička razmena.
Sajam se, poput samog turizma, konstantno inovira i
prilagođava turističkim prilikama i poslovnoj klimi u branši, kako bi se zadovoljila
neprekidna želja ljudi za putovanjima i traganje posetilaca za novim
destinacijama. Dragan Zečević, koordinator 44. Međunarodnog sajma turizma zahvalio
se na podršci koju je Sajam turizma dobio od Ministarstva za turizam i
omladinu Republike Srbije i izrazio čast i zadovoljstvo što je Narodna
Republika Kina - zemlja partner ovogodišnjeg sajma. Najavio je bogat
program koji je Kina pripremila, a u kome će posetioci sajma moći da uživaju,
jer će prezentacija biti sveobuhvatna, od gastronomije do turističkih
potencijala.
Destinacije kontinuirano prisutne na sajmu i omiljene kod
domaćih turista tu su i ove godine: Turska, Grčka, Crna Gora, Tunis,
Bugarska, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Kipar, Severna Makedonija…
kao i prošlogodišnji učesnici – ostrvske destinacije Maldivi, Sao Tome
& Principe. Premijerno će na sajmu ove godine svoje turističke
atrakcije, prirodne lepote i osobenosti predstaviti: Alžir, Burundi,
Kamerun, Obala Slonovače, Gabon, Ekvatorijalna Gvineja i Namibija. Zečević
je rekao da je ove godine u saradnji sa Ministarstvom turizma i omladine i
Ministarstvom spoljnih poslova obezbeđen dolazak više zemalja sa afričkog
kontinenta i podsetio da će paralelno sa Sajmom turizma biti održan i 18.
Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme Horeca-oprema.
Državni sekretar u Ministarstvu turizma i omladine Uroš
Kandić izrazio je nadu da će ovaj sajam biti najuspešniji do sada i naveo
da tome ide u prilog činjenica da je izdato svih 10.000 kvadrata izlagačkog
prostora. Rekao je da će biti prisutno 350 izlagača, kao i da je prisustvo
potvrdilo više od 30 država, a među njima je i osam novih država sa afričkog
kontinenta. - Među njima treba istaći Aližir koji po prvi put učestvuje - rekao
je Kandić.
Ovogodišnji sajam biće prilika da se, uz pomoć i podršku
Ministarstva za turizam i omladinu Srbije, unapredi turistička razmena, da se
domaći turisti upoznaju sa mogućnostima da posete zemlju bogate istorije i
nasleđa, ali i da se kineski turisti vrate na prvo mesto, kada su u pitanju
dolasci stranih gostiju u Srbiju. Kandić je podsetio je da su tokom 2019.
godine Kinezi bili prvi po broju dolazaka u Srbiji, a drugi po broju noćenja, a
da će novouspostavljena avio-linija do Kine pojačati taj trend.Predstavnik ovogodišnje
zemlje partnera Sajma turizma - Narodne Republike Kine, gospodin Šju Hong,
savetnik za kulturu Ambasade Kine u Beogradu izrazio je zahvalnost
organizaciji Sajma i Ministarstvu turizma i omladine. On je najavio da će Kina
na svom štandu „Peking“ predstaviti kulturu, resurse, kao i da će poseban
prostor biti namenjen dostignućima postignutim sa Beogradom.
-Kineski štand će biti podeljen na štand Ninboa i Pekinga i
predstavljaće kinesku kulturu kroz predmete nematerijlnog kulturnog nasleđa,
kao što su pekinške tradicionalno pravljene lutke od svile, skulpture „zeca sa
meseca“ i skulpture i predmeti od porcelana i duborezi, ali i savremeni
kulutrni i kreativni proizvodi.
Hong je rekao da je ovo način za produbljivanje sveobuhvatnog
strateškog partnerstva Kine i Srbije, kao i da su turistička saradnja i razmena
most za unapređenje odnosa dve zemlje.
-Od januara do novembra prošle godine, obim bilateralne
trgovine između Kine i Srbije porastao je za 20,4 odsto u odnosu na isti period
prethodne godine. Kina je uspela da zadrži poziciju drugog najvećeg trgovinskog
partnera Srbije - rekao je Hong.
Kako je istakao, Kina je tokom godina uložila više od
milijardu evra u Srbiju a Ziđin majning i Ziđin koper postali su najveći
izvoznici za Srbiju. Podsetio je da su julu 2022. Kina i Srbija su pokrenule i
međusobne direktne letove što će dodatno olakšati razmenu između dve strane. Takođe,
gospodin Hong je poželeo mnogo uspeha u organizacija događaja u ime Ambasade NR
Kine.
Marija Labović, direktor Turističke organizacije Srbije
izrazila je zadovoljstvo što po 44. put na Beogradskom sajmu u četiri sajamska
dana imamo priliku da predstavimo Srbiju kao turističku destinaciju koja
dokazuje da je privlačna i domaćim i inostranim turistima. Istakla je da je za
TOS, Sajam turizma od velikog značaja, s obzirom na to da će na jednom mestu, u
hali 4 predstaviti čitavu Srbiju, gde ćemo pokazati koliko smo spremni za
sezonu koja dolazi, podsetiti šta je sve urađeno u prethodnom periodu.
-Na nama je da u ta četiri dana na najbolji način predstavimo
Srbiju i damo svakome po neku ideju na koji način i kako provesti kvalitetan
odmor u Srbiji i kako Srbiju doživeti na pravi način.
Naglasila je da će biti napravljena kombinacija tradicionalnog
i modernog, da će se i putem novih tehnologija posetiocima pružili prilika da
malo zakorače na neku od destinacija u Srbiji i time motivisati da svoj odmor
provedu u Srbiji. Ona je podsetila da će na sajmu biti prisutne 33 i zemlje,
sve zemlje iz regiona, zatim iz Evrope, kao i zemlje iz Afrike prema kojima tek
treba da se otvorimo kao turistička desitnacija.
Labovićeva je rekla da će u okviru štanda TOS biti
predstavljeni i suizlagači, kao što su JP Skijališta Srbije, Zavod za zastitu
prirode Srbije, Beogradski muzej i drugi. Tijana Maljković, sekretar
Udruženja za turizam u Privrednoj komori Srbije istakla je ulogu Privredne
komore Srbije na Sajmu turizma, koja svake godine na svom štandu predstavi po
prvi put male lokalne proizvođače hrane, preduzetnike i kompanije kojima daju
vetar u leđa kako bi mogli kasnije i samostalno da izlažu na sajmu.
Pored toga PKS i Evropska mreža preduzetništva
partneri su Beogradskog sajma na portalu B2B i organizovanju poslovnih
sastanaka koji će se odvijati u prva dva dana sajma, 23. i 24. februara u
posebnom prostoru „B2B Meetings“ (sala 1).
-B2B sastanci imaju veliki značaj za unapređenje i razvoj
turizma. Do sada na portalu, koji je i dalje otvoren za prijave, imamo više od
200 zakazanih sastanaka - rekla je Maljkovićeva.
S obzirom na veliki broj sastanaka, organizovani su posebni
poslovni susreti sa predstavnicima delegacije Kine, kao i članovima delegacije
afričkih zemalja. Maljkovićeva je rekla da će štand PKS biti postavljen u hali
1 i da će na njemu biti predstavljeno 30 članova.
-Prošle godine smo imali upola manje izlagača na našem
štandu, tako da se nadamo da će ih svake godine što više bitim - rekla je
Maljkovićeva.
Tradicionalno, paralelno sa Sajmom turizma na Beogradskom
sajmu će se odvijati i 18. Međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme
„HORECA-OPREMA“, koji će prikazati najsavremeniju opremu za hotelske i
ugostiteljske objekte. U Halama 2A i 2C Beogradskog sajma okupiće se
najznačajnije kompanije koje se bave proizvodnjom i distribucijom
najsavremenijih proizvoda i asortimana za opremanje ugostiteljskih objekata,
restorana i hotela, kao i uslužnim delatnostima, novim trendovima poslovanja,
snabdevanja i funkcionisanja ugostiteljskih objekata.
Sajam turizma uz Sajam HORECA-OPREMA prilika je za susrete poslovnih ljudi u turističkom, hotelskom i ugostiteljskom biznisu, za posetioce mogućnost za ekskluzivne sajamske pogodnosti za putovanja prema različitim afinitetima: porodična putovanja, daleke i egzotične destinacije, putovanja za mlade, city break, odmor i oporavak u banjama, spa vikendi na planinama, eko i aktivni turizam, kongresna dešavanja... Celodnevna dešavanja, prezentacije, promocije, degustacije specijaliteta i ukusa sa svih meridijana, uz druženja i nezaboravne susrete, razlog su zašto posetioci vole i iščekuju ovaj nezamenljiv i vanserijski događaj.
Radno vreme Sajma turizma i Sajma HORECA-OPREMA:
Četvrtak – subota od 10:00 do 19:00
Nedelja 10:00 - 18:00
Ulaznice - Cena pojedinačne ulaznice je 450 dinara
Grupna ulaznica (minimum osam osoba) - 350 dinara
Poslovna ulaznica sa paketom pogodnosti - 3.000 dinara
Parking za automobile - 200 dinara po satu
Komentari(0)