Vazdušni jastuk - Potpuna zaštita glave
Nula. Nijedan učesnik u saobraćaju neće poginuti. To je cilj Vision Zero, multinacionalne inicijative koja lobira za najefikasnije mere za bezbednost svih učesnika u saobraćaju
U oblasti zaštite putnika u automobilu, centralni vazdušni jastuk postaje sastavni deo novih Škoda modela. Nula. Nijedan učesnik u saobraćaju neće poginuti. To je cilj Vision Zero, multinacionalne inicijative koja lobira za najefikasnije mere za bezbednost svih učesnika u saobraćaju. U istom duhu svoje zahteve pooštrava i organizacija potrošača Euro NCAP, čiji su testovi dosledno dodeljivali Škoda vozilima najviših pet zvezdica. Kako bi održao ovaj standard, češki proizvođač automobila neprestano poboljšava sigurnosne karakteristike u svojim vozilima i razvija nove.
To su aktivni sistemi koji koriste kamere, radare i senzore
za sprečavanje nesreća, kao i pasivne karakteristike koje su osmišljene da
minimiziraju posledice nesreće putem optimalno dizajnirane karoserije i
sofisticiranih sigurnosnih sistema. Oni sada uključuju centralni vazdušni
jastuk, koji je dostupan u poslednjoj generaciji modela Octavia i dolazi kao
standard u Enyaq iV i Enyaq Coupé iV.
Klara Ševčíkova
-Automobili brenda Škoda već dugo su među najbolje ocenjenim
na Euro NCAP testovima, delom zbog svojih visoko preciznih pasivnih sigurnosnih
sistema, uključujući centralni vazdušni jastuk - objašnjava Klara Ševčíkova,
koja je odgovorna za razvoj ovog vazdušnog jastuka u Škodi.
Centralni vazdušni jastuk nalazi se u području naslona za
ruku sedišta vozača. Njegovu prisutnost otkriva tkanina s natpisom „Airbag“ na
bočnoj strani naslona za ruke iznad centralne konzole. Ova sigurnosna
karakteristika je najkorisnija u slučaju bočnih sudara, kada sprečava sudaranje
glava vozača i suvozača.
Rigorozno testiran
Dizajn centralnog vazdušnog jastuka uzima u obzir različite
položaje prednjih sedišta jednih u odnosu na druge, kao i različite vrste
figura (lutke u testovima). Statički i dinamički testovi proveravaju
funkcionalnost vazdušnog jastuka pre nego što se odobri za serijsku
proizvodnju. U statičkom ispitivanju, na primer, vazdušni jastuk mora da se
pravilno otvori na niskim i visokim temperaturama. Vazdušni jastuk takođe
prolazi program simulacije starenja materijala koji traje do 12 nedelja. Deo je
testiran u klimatskoj komori pod udarom, velikim temperaturnim fluktuacijama,
slanom maglom i prašinom. Dinamički testovi, poznati kao testovi sudara, nude
vrlo preciznu i realističnu simulaciju stvarnih situacija sudara. Vazdušni
jastuk mora da ispuni svoju funkciju zadržavanja u ovim ispitivanjima. Zatim se
ocenjuju različiti kriterijumi, kao što je pokrivenost potencijalnog područja
udarca glavom, biomehaničke vrednosti izmerene na lutkama i, na kraju, ali ne
manje važno, pravovremeno i pravilno aktiviranje vazdušnog jastuka.
Kako radi centralni
vazdušni jastuk
Ako kontrolna jedinica detektuje bočni udar ili kombinaciju udaraca u nesreći, centralni vazdušni jastuk se aktivira za nekoliko milisekundi, zajedno sa ostalim sigurnosnim sistemima. Vazdušni jastuk se aktivira i puni gasom u prostoru između prednjih sedišta i iznad centralne konzole. Njegova je funkcija da uspori kretanje putnika na prednjim sedištima jednih prema drugima i da spreči što je više moguće direktan sudar između njihovih glava i eventualno ramena. Ako dođe do sudara na suvozačevoj strani, a vozač je sam u automobilu, centralni vazdušni jastuk će ublažiti kretanje tela vozača i smanjiće povrede koje mogu da nastanu, na primer, u predelu rebara, ruku i vrata.
Komentari(0)