E-mobilnost na delu - 20 godina partnerstva Škoda Auto i Tour de France-a

Ove godine obeležava se 20 godina bliske saradnje između Škoda Auta kao glavnog partnera i Tour de France-a, najpoznatije biciklističke trke na svetu

    foto: Škoda
    Podeli




Navijači će moći da vide češke automobile za podršku događaju duž rute i na TV-u širom sveta. Vozni park od 209 automobila gotovo je potpuno elektrifikovan, 207 automobila ima hibridni ili potpuno električni pogon. Direktor trke Christian Prudhomme predvodiće peloton u potpuno električnom Enyaq modelu treću godinu zaredom.

Martin Jahn

-Drago nam je što slavimo dve decenije partnerstva s prestižnom trkom Tour de France. Stvorili smo puno uzbudljivog sadržaja za našu We Love Cycling platformu, a obožavaocima ćemo dati priliku da osvoje profesionalne bicikle i originalne zelene dresove sa autogramima takmičara. Istovremeno ćemo prikazati naš portfolio modernih automobila, idealan za naše aktivne savremene istraživače i naglasićemo predanost kompanije zelenoj električnoj budućnosti - rekao je Martin Jahn, član Uprave Škoda Auto za prodaju i marketing.

209 - Vozni park za podršku sprema se za 21 etapu i pet planinskih prelaza
Tour de France, 110-ti po redu, počinje u baskijskom gradu Bilbau 1. jula. Takmičare očekuje 21 etapa, koja ih vodi preko svih pet francuskih planinskih venaca. Kako bi obeležili 20 godina saradnje, Škoda Auto sprema neka iznenađenja za učesnike i gledaoce poslednje etape, koja stiže na Jelisejska polja 23. jula. Detalji će biti objavljeni uskoro. Kao generalni partner, češki proizvođač automobila obezbeđuje organizatorima Tour de France trke 209 vozila, od kojih 207 ima hibridni ili potpuno električni pogon. Direktor trke predvodiće peloton u „Red Car“ – posebno modifikovanom potpuno električnom Enyaq Sportline iV: automobil ima šest antena, držač zastave, posebnu sirenu, reklamne natpise, pet radijskih krugova i krovni otvor. VIP gosti moći će da uživaju u akciji na stazi u modelu Superb L&K. Pored toga, Škoda Auto će ponovo biti sponzor Zelenog dresa, koji se dodeljuje najboljem sprinteru trke. Trofeji koje je dizajnirala Škoda biće uručeni pobednicima u ukupnom i bodovnom plasmanu.

Priče na društvenim mrežama i u online magazinu We Love Cycling
Kako bi obeležili 20 godina saradnje sa Škoda Auto, ljubitelji biciklističkih trka širom sveta mogu da urone u istoriju Tour de France-a i mogu ponovo da prožive značajne trenutke u online magazinu We Love Cycling. Magazin takođe organizuje takmičenje u četiri runde, dajući navijačima priliku da osvoje profesionalne bicikle i originalne zelene dresove sa autogramima takmičara. Pored toga, Škoda Auto sarađuje sa britanskim biciklistom Cameron Jeffersom. Entuzijasti ga mogu pratiti na društvenim mrežama kako bi ekskluzivno mogli da zavire iza kulisa.

Škoda Auto vraća se kao glavni partner Tour de France Femmes avec Zwift
Nakon što Škoda vozila isprate peloton Tour de France-a do cilja, štafeta će biti predata ženama koje se takmiče u Tour de France Femmes avec Zwift. Od 23. do 30. jula voziće 956 kilometara kroz osam etapa. Nakon što je podržala prošlogodišnju inauguralnu trku, Škoda Auto se ove godine vraća kao glavni partner događaja. Podrška biciklizmu vraća Škoda Auto svojim korenima
Osim Tour de France-a, Škoda Auto podržava i druge značajne biciklističke događaje poput Vuelta a España i amaterskog takmičenja L’Etape. Škoda Auto simbolično pedalira ceo krug u znak počasti svojim osnivačima, Vaclav Laurinu i Vaclav Klementu, koji su započeli proizvodnju bicikala 1895. godine i lansirali svoj prvi automobil deset godina kasnije.

Christian Prudhomeo, direktorom Tour de Francea

Koliko je važna uloga vodećeg automobila?

Svaki automobil ima ključnu ulogu u nesmetanom odvijanju trke. Bilo da se radi o automobilu direktora ili komesara, svaki igra svoju ulogu kako bi osigurao bezbedno odvijanje Tour de France-a za sve uključene strane. Automobil broj 1 svojevrsni je kontrolni toranj koji prima sve informacije o tome šta se događa na trasi trke pre dolaska vozača.

Kakva je saradnja sa Škodom kada je prilagođavanje automobila u pitanju?
Škoda je važan partner i igra ključnu i očiglednu ulogu u organizaciji Tour de France-a zbog činjenice da je to događaj na kom smo gotovo stalno u pokretu. Obezbeđujemo prikupljanje povratnih informacija i deljenje sa Škodom kako bi mogli najbolje da prilagodimo vozila (ako je potrebno) za vrlo specifičnu upotrebu na Tour de France-u.

Gilles Maignan, vozač automobil broj 1

Osnovne informacije: Automobil broj 1 vozi dvostruki francuski prvak u vožnji na hronometar, Gilles Maignan. Maignan se povukao iz sporta 2001. godine, a Christian Prudhomme ga je zamolio da bude njegov vozač nakon što ga je prethodno vozio u VIP automobilu tokom dana kad je Christian Prudhomme radio za francusku TV.

Profesionalni biciklisti često su angažovani da voze tokom trke jer znaju kako da predvide i reaguju u skladu s kretanjem biciklista i pelotona.

Tokom godina su se automobili tehnološki razvijali. Koja tehnološka inovacija je za Vas korisna?

Prelazak na automatske menjače je dosta pojednostavio vožnju za vreme biciklističke trke, posebno za delove uzbrdice. Takođe, kontrolna tabla na Superbu na prvu decimalu pokazuje tačno koliko ste kilometara prešli, što je vrlo važno u biciklističkoj trci da znate koliko ste daleko od cilja. Nedavno smo prešli na hibridna vozila koja mi omogućavaju da budem u električnom načinu rada između fiktivnog starta i stvarnog starta svake etape, što je važno vozačima koji moraju da ostanu odmah iza mene na ovoj deonici.

Kakav je osećaj predvoditi peloton?

Malo se promenilo u odnosu na prošlost kad sam bio biciklista. Imam veliku odgovornost da predvodim najbolje bicikliste u najvećoj profesionalnoj biciklističkoj trci na svetu i moj je posao da pomognem Christian Prudhommeu da obezbedi sigurnu trku za sve, uključujući i gledaoce.

Kako automobili međusobno komuniciraju i kako se to promenilo?
To se radi radiokomunikacijom jer se pokazalo da je to direktan i najefikasniji način komunikacije, posebno kada dođete do nekih vrlo udaljenih područja Francuske gde telefonski signal može biti slab.

Postoje li neka ograničenja brzine kojih se treba pridržavati?

Da, ne možemo preći 50 mph (80 km/h), osim na nizbrdicama ako nas vozač sustiže. Međutim, glavno pravilo koje nameće UCI je da ne smemo ići preko 12 mph (20 km/h) brže od brzine kretanja bicikliste.

Komentari(0)

sortiraj