E-mobilnost na delu - 20 godina partnerstva Škoda Auto i Tour de France-a
Ove godine obeležava se 20 godina bliske saradnje između Škoda Auta kao glavnog partnera i Tour de France-a, najpoznatije biciklističke trke na svetu
Navijači će moći da vide češke automobile za podršku događaju duž rute i na TV-u širom sveta. Vozni park od 209 automobila gotovo je potpuno elektrifikovan, 207 automobila ima hibridni ili potpuno električni pogon. Direktor trke Christian Prudhomme predvodiće peloton u potpuno električnom Enyaq modelu treću godinu zaredom.
Martin Jahn
-Drago nam je što slavimo dve decenije partnerstva s
prestižnom trkom Tour de France. Stvorili smo puno uzbudljivog sadržaja za našu
We Love Cycling platformu, a obožavaocima ćemo dati priliku da osvoje profesionalne
bicikle i originalne zelene dresove sa autogramima takmičara. Istovremeno ćemo
prikazati naš portfolio modernih automobila, idealan za naše aktivne savremene
istraživače i naglasićemo predanost kompanije zelenoj električnoj budućnosti -
rekao je Martin Jahn, član Uprave Škoda Auto za prodaju i marketing.
209 - Vozni park za
podršku sprema se za 21 etapu i pet planinskih prelaza
Tour de France,
110-ti po redu, počinje u baskijskom gradu Bilbau 1. jula. Takmičare očekuje 21
etapa, koja ih vodi preko svih pet francuskih planinskih venaca. Kako bi
obeležili 20 godina saradnje, Škoda Auto sprema neka iznenađenja za učesnike i
gledaoce poslednje etape, koja stiže na Jelisejska polja 23. jula. Detalji će
biti objavljeni uskoro. Kao generalni partner, češki proizvođač automobila
obezbeđuje organizatorima Tour de France trke 209 vozila, od kojih 207 ima
hibridni ili potpuno električni pogon. Direktor trke predvodiće peloton u „Red
Car“ – posebno modifikovanom potpuno električnom Enyaq Sportline iV: automobil
ima šest antena, držač zastave, posebnu sirenu, reklamne natpise, pet radijskih
krugova i krovni otvor. VIP gosti moći će da uživaju u akciji na stazi u modelu
Superb L&K. Pored toga, Škoda Auto će ponovo biti sponzor Zelenog dresa,
koji se dodeljuje najboljem sprinteru trke. Trofeji koje je dizajnirala Škoda
biće uručeni pobednicima u ukupnom i bodovnom plasmanu.
Priče na društvenim mrežama i u online magazinu We Love
Cycling
Kako bi obeležili 20 godina saradnje sa Škoda Auto, ljubitelji biciklističkih trka
širom sveta mogu da urone u istoriju Tour de France-a i mogu ponovo da prožive
značajne trenutke u online magazinu We Love Cycling. Magazin takođe organizuje
takmičenje u četiri runde, dajući navijačima priliku da osvoje profesionalne
bicikle i originalne zelene dresove sa autogramima takmičara. Pored toga, Škoda
Auto sarađuje sa britanskim biciklistom Cameron Jeffersom. Entuzijasti ga mogu
pratiti na društvenim mrežama kako bi ekskluzivno mogli da zavire iza kulisa.
Škoda Auto vraća se kao
glavni partner Tour de France Femmes avec Zwift
Nakon što Škoda
vozila isprate peloton Tour de France-a do cilja, štafeta će biti predata
ženama koje se takmiče u Tour de France Femmes avec Zwift. Od 23. do 30. jula
voziće 956 kilometara kroz osam etapa. Nakon što je podržala prošlogodišnju
inauguralnu trku, Škoda Auto se ove godine vraća kao glavni partner događaja. Podrška
biciklizmu vraća Škoda Auto svojim korenima
Osim Tour de France-a, Škoda Auto podržava i druge značajne biciklističke
događaje poput Vuelta a España i amaterskog takmičenja L’Etape. Škoda Auto
simbolično pedalira ceo krug u znak počasti svojim osnivačima, Vaclav Laurinu i
Vaclav Klementu, koji su započeli proizvodnju bicikala 1895. godine i lansirali
svoj prvi automobil deset godina kasnije.
Christian Prudhomeo,
direktorom Tour de Francea
Koliko je važna uloga
vodećeg automobila?
Svaki automobil ima ključnu ulogu u nesmetanom odvijanju
trke. Bilo da se radi o automobilu direktora ili komesara, svaki igra svoju
ulogu kako bi osigurao bezbedno odvijanje Tour de France-a za sve uključene
strane. Automobil broj 1 svojevrsni je kontrolni toranj koji prima sve
informacije o tome šta se događa na trasi trke pre dolaska vozača.
Kakva je saradnja sa
Škodom kada je prilagođavanje automobila u pitanju?
Škoda je važan
partner i igra ključnu i očiglednu ulogu u organizaciji Tour de France-a zbog
činjenice da je to događaj na kom smo gotovo stalno u pokretu. Obezbeđujemo
prikupljanje povratnih informacija i deljenje sa Škodom kako bi mogli najbolje
da prilagodimo vozila (ako je potrebno) za vrlo specifičnu upotrebu na Tour de
France-u.
Gilles Maignan, vozač
automobil broj 1
Osnovne informacije: Automobil broj 1 vozi dvostruki
francuski prvak u vožnji na hronometar, Gilles Maignan. Maignan se povukao iz
sporta 2001. godine, a Christian Prudhomme ga je zamolio da bude njegov vozač
nakon što ga je prethodno vozio u VIP automobilu tokom dana kad je Christian
Prudhomme radio za francusku TV.
Profesionalni biciklisti često su angažovani da voze tokom
trke jer znaju kako da predvide i reaguju u skladu s kretanjem biciklista i
pelotona.
Tokom godina su se
automobili tehnološki razvijali. Koja tehnološka inovacija je za Vas korisna?
Prelazak na automatske menjače je dosta pojednostavio vožnju
za vreme biciklističke trke, posebno za delove uzbrdice. Takođe, kontrolna
tabla na Superbu na prvu decimalu pokazuje tačno koliko ste kilometara prešli,
što je vrlo važno u biciklističkoj trci da znate koliko ste daleko od cilja.
Nedavno smo prešli na hibridna vozila koja mi omogućavaju da budem u
električnom načinu rada između fiktivnog starta i stvarnog starta svake etape,
što je važno vozačima koji moraju da ostanu odmah iza mene na ovoj deonici.
Kakav je osećaj
predvoditi peloton?
Malo se promenilo u odnosu na prošlost kad sam bio biciklista.
Imam veliku odgovornost da predvodim najbolje bicikliste u najvećoj
profesionalnoj biciklističkoj trci na svetu i moj je posao da pomognem
Christian Prudhommeu da obezbedi sigurnu trku za sve, uključujući i gledaoce.
Kako automobili
međusobno komuniciraju i kako se to promenilo?
To se radi
radiokomunikacijom jer se pokazalo da je to direktan i najefikasniji način
komunikacije, posebno kada dođete do nekih vrlo udaljenih područja Francuske
gde telefonski signal može biti slab.
Postoje li neka ograničenja
brzine kojih se treba pridržavati?
Da, ne možemo preći 50 mph (80 km/h), osim na nizbrdicama ako nas vozač sustiže. Međutim, glavno pravilo koje nameće UCI je da ne smemo ići preko 12 mph (20 km/h) brže od brzine kretanja bicikliste.
Komentari(0)