Škoda Auto obeležava značajne godišnjice u 2021. godini

Škoda Auto obeležiće brojne važne godišnjice. Nakon 125 godina od osnivanja, proizvođač automobila će 2021. godine proslaviti 30-godišnju vezanost sa koncernom Volkswagen

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Pored toga, kompanija će moći da se osvrne na 120 godina uspeha u automobilskom sportu od 1901. Naredne godine važni modeli u portfoliju takođe će obeležiti godišnjice. Škoda će obeležiti 25 godina od lansiranja na tržište prve moderne generacije modela Octavia i 20 godina od premijernog predstavljanja modela Superb.

120 godina moto sport tradicije sa tehnologijom iz Mlade Boleslav

Vaclav Laurin i Vaclav Klement osnovali su svoju kompaniju krajem 1895. godine, koja će kasnije postati Škoda Auto. Do sledeće godine, mlada kompanija već je proizvodila pet različitih modela bicikala, a od 1899. njen se portfolio proširio i na motore. Sa njima je nastala ponosna moto-sport tradicija vozila iz Mlada Boleslav pre 120 godina. Na samom početku stvorena je legenda. Dana 29. juna 1901. godine vozač fabrike Narcis Podsedníček završio je najzahtevniju trku tog vremena, trku od Pariza do Berlina od 1.196 kilometara, na sedištu motocikla L&K.

Još jedan veliki uspeh u moto sportu obeležiće svoju 40-togodišnjicu sledeće godine. Škoda je 1981. godine osvojila titulu evropskog prvaka u putničkim automobilima. Škoda 130 RS, poznata i kao „Porsche of East“ (Porsche sa Istoka), dokazao se na stazi kao predvodnik u svojoj klasi. Dana 27. septembra 1981. godine, Škoda je osigurala prvenstvo okretnim kupeima tokom zadnjeg kola sezone u Zolderu. Vozila iz Mlade Boleslav često su pokazivala svoje mogućnosti na legendarnom reliju Monte Carlo.

Pre gotovo 85 godina, 2. februara 1936. godine, Zdenek Pohl/Jaroslav Hausman osvojili su drugo mesto u klasi do 1500 cm³ u kokpitu modela roadster Škoda Popular Sport. Tome je prethodio tradicionalni reli u Monaku, koji je započeo u Atini za Pohla i Hausmana. Nakon što su prešli 3.852 kilometra u izazovnim zimskim uslovima, par je stigao do cilja u Monaku u modelu Popular Sport bez kaznenih bodova. Škoda je takođe postigla glavne prekretnice u automobilskom sportu u narednim decenijama.

Dva od ovih uspeha proslaviće okrugle godišnjice 2021. godine. Pre 60 godina, finski dvojac Esko Keinanen/Rainer Eklund pobedio je u klasi do 1300 cm³ sa modelom Škoda Octavia TS na “Monte”. Uspeh su Škoda vozila ponovo potvrdila 1962. i 1963. godine. Niz od četiri uzastopne pobede u klasi započeo je pre 30 godina kada su Pavel Sibera/Petr Gross izborili klasifikaciju za automobile do 2,0 litre i jednu pogonsku osovinu na Rally Monte Carlo prvi put 1991. godine s hatchback modelom Škoda Favorit 136 L. Ovaj trijumf uspeli su da ponove od 1992. do 1994. godine.

30 godina pod kišobranom Volkswagen koncerna

Škoda Favorit je takođe usko povezan s najvažnijom godišnjicom kompanije Škoda Auto u 2021. godini. Nakon Plišane revolucije u novembru 1989. i tranzicije u tržišnu ekonomiju, brzo je postalo očigledno da Škoda treba snažnog međunarodnog partnera. Moderan dizajn kompaktnog modela Favorit probudio je interesovanje Volkswagen grupe za češkog proizvođača automobila početkom 1990-ih. Nakon intenzivnih pregovora s nekoliko potencijalnih partnera, proizvođač automobila postao je deo Volkswagen grupe pre 30 godina, 16. aprila 1991. godine.

U to je vreme Škoda proizvodila gotovo 200.000 vozila godišnje u Mlada Boleslav, ali samo jednu seriju modela. Kompanija je proizvodila na tri proizvodne lokacije u češkoj regiji tadašnje Čehoslovačke Republike. Škoda je od tada postala vodeća na regionalnom tržištu i postala globalni igrač. Proizvođač automobila sada nudi deset serija modela i uspešan je na više od 100 tržišta širom sveta. Pored toga, kompanija neprestano proširuje svoju paletu električnih modela i povećala je isporuke preko šest puta u protekle tri decenije.

Ključni modeli slave godišnjice od pokretanja svoje proizvodnje

Značajne godišnjice očekuju se 2021. godine za nekoliko modela koji su dali veliki doprinos ovoj priči o uspehu. Na primer, biće to 75. godina od premijere modela Škoda 1101/1102 „Tudor“, koji je imao ključnu ulogu u uspešnom razvoju proizvođača automobila u posleratnom periodu. 1966. godine, pre 55 godina, Trekka, proizvedena na Novom Zelandu, dokazala je da je robustna tehnologija takođe pogodna za visokospecijalizovane primene i najzahtevnija tržišta. Ugaoni terenac proizveden je na osnovi modela Octavia Super iz tog vremena, a smatra se i pretečom porodice Škoda SUV modela, koja je danas u velikoj potražnji.

Prva generacija moderne Octavia, prvi model koji je u potpunosti razvijen pod okriljem Volkswagen koncerna, takođe će proslaviti svoju godišnjicu 2021. godine. Škoda je započela serijsku proizvodnju modela Octavia hatchback pre 25 godina, 1996. godine. U međuvremenu je objavljena četvrta generacija modela Octavia, koja se može pohvaliti najraznolikijim i najodrživijim portfoliom pogonskih sistema u istoriji serije.

Godine 2001. Škoda je modelom Superb oživela još jedno istorijsko ime! Proizvođač se s njom takmiči u klasi velikih porodičnih automobila gotovo 20 godina, a serija je sada u trećoj generaciji. Sa modelom Superb iV, proizvođač automobila predstavio je svoj prvi model sa plug-in hibridnim pogonom u prvoj polovini 2019. godine. Tridesetih godina prošlog veka Škoda je dokazala robustnost i pouzdanost tehnički naprednih vozila iz Mlade Boleslav, organizujući zahtevna duga putovanja.

Vrhunac ovih ekspedicija pre 85 godina bilo je putovanje na koje je polukabriolet Škoda Rapid krenuo na put oko sveta. Na 97-dnevnoj turneji izdržljivosti (stvarno vreme vožnje bilo je samo 44 dana) Bretislav Jan Prochazka i Jindrich Kubias prelazili su u proseku 630 kilometara dnevno. Iste 1936. godine Eva i František Aleksander Elstner organizovali su putovanje „100 dana u malom automobilu“. Prešli su oko 25.000 kilometara širom SAD, kao i kroz Meksiko, Španiju i druge evropske zemlje u svom 1,0-litarskom modelu Škoda Popular. Pre 85 godina, supružnici Stanislav i Maria Škulina započeli su dvogodišnje putovanje do Afrike u modelu Škoda Rapid, prešavši 52.000 kilometara od Dakara preko ekvatora do Johanesburga u Južnoj Africi.

Komentari(0)

sortiraj