Tri asa - Trke legendi na snegu i ledu

Tri poznata imena motorsporta, tri Škoda automobila, zanošenje i puno zabave u Zell am See u Austriji

    foto: Škoda
    Podeli
  • params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?> params['siteURL'] . '/uploads/gallery-images/' . $articleGallery[$index] ?> mainImage->description ?>




Ova trojica gospodina ostavila su trag u istoriji motorsporta i još imaju šta da pokažu. Hans-Joachim Stuck je legenda Formule 1 i Le Mans i DTM serija, dok su Jan Kopecky i Andreas Mikkelsen dugogodišnje zvezde međunarodnih reli takmičenja. Ali kako što je to obično slučaj, povučeni su i ne tako rečiti, tako da je bilo veoma teško da ih naterate da pričaju o svojim utiscima o automobilu. Ali kome treba puno reči kada vam vožnja govori sve što treba da znate. Kada su trojica reli vozača testirala legendarni Škoda 130 RS veteran, najsavremeniji reli automobil Fabia Rally2 evo i predstavnika budućnosti električni automobil FABIA RE-KX1, postali malo pričljiviji i otvorili su svoja srca za Šoda Storyboard.

Jan Kopecky

-Takmičenje na snegu jedna je od najzanimljivijih disciplina kako za vozače tako i za navijače. Kada snežni nanosi ograniče brzinu vožnje, vožnja na dugim šiljcima postaje neopisivo iskustvo - kaže Jan Kopecky u ime svih njih.


Andreas Mikkelsen

Vožnja automobila 130 RS danas je zaista retro iskustvo i trojica vozača je izuzetno uživala.

-Divno je videti dokle je stigao naš sport. Kad smo to već rekli, 130 RS je zabavan i energičan automobil. Zaista sam uživao u vožnji - kaže Mikkelsen, nedavni pobednik relija Monte-Carlo u WRC2 kategoriji.

Jan Kopecky takođe na legendarni automobil gleda kao na ikoničnog predstavnika 120-godišnje istorije Škoda Motorsport-a.

-Modeli 130 RS bili su izvanredni automobili, vrlo brzi i pouzdani. Vaclav Blahna i navigator Lubislav Hlavka su 1977. godine uspeli su da osvoje prvo mesto u svojoj klasi i dvanaesto u ukupnom skoru na Monte Carlo takmičenju. Ponosan sam što smo Pavel Dresler i ja sa automobilom Škoda Fabia R5 nastavili ovaj uspeh u Monte Carlo 2018. godine, ostvarivši pobedu u WRC2 kategoriji na svetskim prvenstvima, završivši na desetom mestu na kraju celokupnog takmičenja - kaže Jan Kopecky.

Hans-Joachim Stuck

-Vratio mi je puno uspomena, bio je to kao povratak korenima - morate ručno da menjate brzinu, automobil ima predivan prirodni zvuk motora, i nema servo upravljač ili elektronske sisteme za pomoć. Sjajno iskustvo, ali danas više volim moderne automobile. Znate, jednom su me pitali koja je razlika između trka u moje vreme i danas. Odgovorio sam da postoji samo jedna razlika - da je takmičenje tada bilo opasno - kaže Stuck.

Zatim je bilo vreme da opišu svoja iskustva sa modernijim automobilima.

-Bio sam uključen u njegov razvoj od samog početka i bio sam prvi koji je izveo automobil na trku. Škoda Fabia Rally2 evo jedan je od najbržih i najpouzdanijih automobila u svojoj kategoriji. To dokazuju i njegovi rezultati na šampionatima širom sveta - kaže Kopecky, koji je u ovom češkom automobilu postao svetski šampion u WRC2 kategoriji za 2018. godinu.

-Automobil se dobro nosi, promene brzina su glatke, a okreti ručne kočnice su veoma zabavni - dodao je Mikkelsen, koji ima iskustva sa prethodnikom ovog automobila, modelom Fabia S2000, koji je odvezao do pobede na interkontinentalnom reli izazovu 2011. i 2012. godine.

Električno iznenađenje

Kako su iskusni profesionalci uživali u vožnju novog potpuno električnog automobila? Za Andreasa Mikkelsena vožnja Fabia RE-X1 bila je zaista pozitivno iskustvo.

-Brzo je! Pogonski sistem daje automobilu ogromnu izlaznu snagu i odlične karakteristike u vožnji. Sviđa mi se snaga i ubrzanje automobila bez promene brzine. Naravno, možete da osetite dodatnu težinu tokom vožnje, ali na kraju sam bio veoma prijatno iznenađen - poverio je Mikkelsen.

Fabia RE-X1 je kreacija austrijske kompanije Kreisel Electric koja ga je, uz podršku češkog proizvođača automobila, zasnovala na modelu Škoda Fabia Rally 2 evo. Automobil isporučuje ukupnu izlaznu snagu od 670 KS i 880 Nm obrtnog momenta. Nepotrebno je reći da ima pogon na sva četiri točka. Tešak je 1.300 kilograma, a posebno modifikovana baterija daje domet od 135 kilometara, što je dovoljno za trke.

-Fantastično iskustvo. Zaista sam uživao u vožnji sva tri automobila po snegu. Svi su zabavni i svaki ima tehničke specifikacije i performanse koje su vrhunske za njihovo vreme. Model 130 RS je prelep automobil iz starih vremena, a Fabia RE-X1 je moderan električni automobil, tako da je bilo veoma raznovrsno iskustvo. Da me pitate koji mi je najdraži, ne bih mogao da vam kažem - oduševljava se legenda Hans-Joachim Stuck.

Komentari(0)

sortiraj