Tri asa - Trke legendi na snegu i ledu
Tri poznata imena motorsporta, tri Škoda automobila, zanošenje i puno zabave u Zell am See u Austriji
Ova trojica gospodina ostavila su trag u istoriji motorsporta i još imaju šta da pokažu. Hans-Joachim Stuck je legenda Formule 1 i Le Mans i DTM serija, dok su Jan Kopecky i Andreas Mikkelsen dugogodišnje zvezde međunarodnih reli takmičenja. Ali kako što je to obično slučaj, povučeni su i ne tako rečiti, tako da je bilo veoma teško da ih naterate da pričaju o svojim utiscima o automobilu. Ali kome treba puno reči kada vam vožnja govori sve što treba da znate. Kada su trojica reli vozača testirala legendarni Škoda 130 RS veteran, najsavremeniji reli automobil Fabia Rally2 evo i predstavnika budućnosti električni automobil FABIA RE-KX1, postali malo pričljiviji i otvorili su svoja srca za Šoda Storyboard.
Jan Kopecky
-Takmičenje na snegu jedna je od
najzanimljivijih disciplina kako za vozače tako i za navijače. Kada snežni
nanosi ograniče brzinu vožnje, vožnja na dugim šiljcima postaje neopisivo
iskustvo - kaže Jan Kopecky u ime svih njih.
Andreas Mikkelsen
Vožnja automobila 130 RS danas je
zaista retro iskustvo i trojica vozača je izuzetno uživala.
-Divno je videti dokle je stigao naš
sport. Kad smo to već rekli, 130 RS je zabavan i energičan automobil. Zaista
sam uživao u vožnji - kaže Mikkelsen, nedavni pobednik relija Monte-Carlo u
WRC2 kategoriji.
Jan Kopecky takođe na legendarni
automobil gleda kao na ikoničnog predstavnika 120-godišnje istorije Škoda
Motorsport-a.
-Modeli 130 RS bili su izvanredni
automobili, vrlo brzi i pouzdani. Vaclav Blahna i navigator Lubislav Hlavka su
1977. godine uspeli su da osvoje prvo mesto u svojoj klasi i dvanaesto u
ukupnom skoru na Monte Carlo takmičenju. Ponosan sam što smo Pavel Dresler i ja
sa automobilom Škoda Fabia R5 nastavili ovaj uspeh u Monte Carlo 2018. godine,
ostvarivši pobedu u WRC2 kategoriji na svetskim prvenstvima, završivši na
desetom mestu na kraju celokupnog takmičenja - kaže Jan Kopecky.
Hans-Joachim Stuck
-Vratio mi je puno uspomena, bio je
to kao povratak korenima - morate ručno da menjate brzinu, automobil ima
predivan prirodni zvuk motora, i nema servo upravljač ili elektronske sisteme
za pomoć. Sjajno iskustvo, ali danas više volim moderne automobile. Znate,
jednom su me pitali koja je razlika između trka u moje vreme i danas. Odgovorio
sam da postoji samo jedna razlika - da je takmičenje tada bilo opasno - kaže
Stuck.
Zatim je bilo vreme da opišu svoja
iskustva sa modernijim automobilima.
-Bio sam uključen u njegov razvoj od
samog početka i bio sam prvi koji je izveo automobil na trku. Škoda Fabia
Rally2 evo jedan je od najbržih i najpouzdanijih automobila u svojoj
kategoriji. To dokazuju i njegovi rezultati na šampionatima širom sveta - kaže
Kopecky, koji je u ovom češkom automobilu postao svetski šampion u WRC2
kategoriji za 2018. godinu.
-Automobil se dobro nosi, promene
brzina su glatke, a okreti ručne kočnice su veoma zabavni - dodao je Mikkelsen,
koji ima iskustva sa prethodnikom ovog automobila, modelom Fabia S2000, koji je
odvezao do pobede na interkontinentalnom reli izazovu 2011. i 2012. godine.
Električno iznenađenje
Kako su iskusni profesionalci uživali
u vožnju novog potpuno električnog automobila? Za Andreasa Mikkelsena vožnja
Fabia RE-X1 bila je zaista pozitivno iskustvo.
-Brzo je! Pogonski sistem daje
automobilu ogromnu izlaznu snagu i odlične karakteristike u vožnji. Sviđa mi se
snaga i ubrzanje automobila bez promene brzine. Naravno, možete da osetite
dodatnu težinu tokom vožnje, ali na kraju sam bio veoma prijatno iznenađen -
poverio je Mikkelsen.
Fabia RE-X1 je kreacija austrijske
kompanije Kreisel Electric koja ga je, uz podršku češkog proizvođača
automobila, zasnovala na modelu Škoda Fabia Rally 2 evo. Automobil isporučuje
ukupnu izlaznu snagu od 670 KS i 880 Nm obrtnog momenta. Nepotrebno je reći da
ima pogon na sva četiri točka. Tešak je 1.300 kilograma, a posebno modifikovana
baterija daje domet od 135 kilometara, što je dovoljno za trke.
-Fantastično iskustvo. Zaista sam uživao u vožnji sva tri automobila po snegu. Svi su zabavni i svaki ima tehničke specifikacije i performanse koje su vrhunske za njihovo vreme. Model 130 RS je prelep automobil iz starih vremena, a Fabia RE-X1 je moderan električni automobil, tako da je bilo veoma raznovrsno iskustvo. Da me pitate koji mi je najdraži, ne bih mogao da vam kažem - oduševljava se legenda Hans-Joachim Stuck.
Komentari(0)